Menu Close

Matematika lėkštėje: finansų pamokos ir pyragas ,,Tinginys“

Lapkričio 13 – gruodžio 3 dienomis 3a klasės mokiniai intensyviai gilinosi į finansinio raštingumo temas. Per visuomeninio ugdymo pamokas jie mokėsi planuoti išlaidas ir suprasti taupymo svarbą. Lietuvių kalbos pamokoje mokiniai skaitė informacinius tekstus – receptus ir nusprendė, kad norėtų patys išbandyti gaminti skanėstą. Informacinių technologijų pamokoje „Išmanusis pradinukas“ mokiniai aktyviai ieškojo internetinių pyragų receptų, rinkosi tinkamiausius ir ruošėsi praktinei veiklai artimiausioje parduotuvėje. Šių pamokų metu mokiniai iškėlė klausimą: „Kodėl svarbu taupyti?“ ir gilinosi ne tik į pinigų reikšmę kasdienybėje, bet ir į įvairius taupymo būdus.
Visi laukė ryto, kada galės su klasės draugais keliauti į artimiausią parduotuvę. Apsilankę parduotuvėje, mokiniai komandose ieškojo recepte nurodytų ingredientų ir lygino jų kainas. Jie identifikavo pigiausius ir brangiausius variantus, skaičiavo, kiek galima sutaupyti renkantis ekonomiškesnius produktus. Be to, diskutuodami vaikai analizavo prekių kokybę, galiojimo laiką ir svarstė, ar pigesnės prekės visada yra geriausias pasirinkimas.
Atlikę praktinę veiklą, mokiniai grįžo į klasę, kur toliau analizavo surinktus duomenis. Jie braižė diagramas, pildė lenteles ir aptarė rezultatus. Pasakojo su kokiais iššūkiais susidūrė parduotuvėje – o jų tikrai buvo!!! Vėliau vaikai skaičiavo, kiek pinigų būtų sutaupyta perkant pigesnius ingredientus, ir diskutavo, ką galėtų įsigyti už sutaupytą sumą. Pamokų ciklą užbaigė praktinis pyrago ,,Tinginys” gaminimas pagal pasirinktą receptą. Mokiniai patys gamino ir ragavo pyragą, aptarė savo patirtis bei džiaugėsi rezultatu.
Per šias pamokas mokiniai išmoko, kad finansinis raštingumas nėra tik skaičiavimas – tai gebėjimas priimti protingus sprendimus, planuoti išlaidas ir atsakingai valdyti turimus resursus.
Tokios pamokos ugdo svarbius įgūdžius bei formuoja sąmoningą požiūrį į finansus.
Mokytoja Edita Daraškienė
Skip to content