Medžiagų mišiniai
Spalio 4 d. 4c klasėje – bruzdesys. Džiaugėmės ne tik augintiniais, bet ir per matematikos bei gamtos mokslų pamokas diskutavome, ką žinome apie mišinius, kokiomis savybėmis pasižymi mišiniai. Sužinojome, kad mišinio medžiagas galima atskirti išrenkant pirštais, garinant, naudojant magnetą, nupilant, filtruojant, sijojant. Visą tai, išskyrus garinimą, teko išbandyti praktiškai atliekant net penkis tyrimus. Tyrimų metu teko pritaikyti ir praktiškai išbandyti tinkamą medžiagų atskyrimo būdą. Mokiniai sužinojo, išmoko, kaip paruošti paprastus mišinius, kokias priemones pasitelkti. Kadangi darbas vyko grupėse, tai buvo ugdoma ne tik pažinimo, bet ir komunikavimo kompetencija.
Mokytoja Audronė
Medžiagų mišiniai: ko, kiek, kaip?
Spalio 3 d. gamtos mokslų pamokoje 3d klasės mokiniai vykdė praktinę tiriamąją veiklą – gamino šokoladinį glajų. Pamokos metu trečiokai pakartojo matavimo vienetus – gramus (g) ir mililitrus (ml), matavo birius ir skystus ingredientus, lygino jų tekstūrą. Ingredientus maišė, stebėjo jų pokytį keičiantis temperatūrai. Mokiniai išsiaiškino, kaip svarbu yra laikytis recepte nurodytų kiekių. Užsiėmimo metu trečiokai ugdėsi pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo bei sveikos gyvensenos kompetencijas.
Mokytoja Gitana
Matematikos mokomės kartu su robotais
Spalio 1 d. 3d klasės mokiniams matematikos pamoka „Algoritminiai uždaviniai“ vyko PRC „RoboLabas“. Robotikos centre prisiminę robotuko Mind Designer judėjimo ir posūkio komandas, susipažinę su koordinačių sistema ir išsiaiškinę kaip joje nurodyti daikto vietą, trečiokai ne tik programavo robotuką pagal nurodytas komandų sekas, bet ir savarankiškai kūrė algoritminius uždavinius bei siūlė jų sprendimus. Užsiėmimo metu mokiniai ugdėsi pažinimo, skaitmeninę, kūrybiškumo bei komunikavimo kompetencijas.
Mokytoja Gitana
Kuriame
3c klasės mokiniai rugsėjo 11 d. vyko į Moksleivių namus ir dalyvavo STEAM projektinėse aviamodeliavimo ir dailės kūrybinių darbelių veiklose. Vieni vaikai, susipažinę su sklandytuvų veikimo technika, konstravo lėktuvo modelį, vėliau jį išbandė leisdami į orą. Na, o kita grupelė – išsiaiškinusi, kas yra geotekstilė, kokiam tikslui naudojama, pritaikė ją kūrybiniam darbui ir dekoravo.
Tikimės, kad šie nedideli kūrybiniai, techniniai „pabandymai“ ateityje išaugs ir į didesnius projektus.
Mokytoja Neringa
Ekologinio ūkio ypatumai
Rugsėjo 25 d. 3a ir 3c klasės mokiniai lankėsi ekologiniame ūkyje – Anykščių rajone, įsikūrusioje „Marijos trobelėje“ ir dalyvavo STEAM bioinžinerijos projektinėje veikloje, kuri susijusi su maistu ir ekologija. Pirmiausia, sodybos šeimininkas papasakojo vaikams apie obuolių naudą sveikatai, supažindino su obuolių sūrio gaminimo technologija. Trečiokai ragavo obuolių sūrio, obuolių traškučių, ekologiškų „guminukų“ ir negalėjo patikėti, kad gali būti taip skanu!
Taip pat kūrė meninius paveikslus, naudodami karamelę, obuolius bei kitus džiovintus vaisius. Diskutavo apie ekologiją, tvarumą ir sveikatai palankius produktus. Degustavo net ekologiškų ledų! Be to, daug sportavo gryname ore, dalyvaudami lobio paieškose. Po šios veiklos apsipirko sveiko maisto turgelyje.
Vėliau vyko į mišką stebėti danielių, tačiau dėl triukšmo pavyko pamatyti tik jų uodegėles..
Smagiai ir greitai praėjo laikas gamtoje. Grįžome su lauktuvėmis ir idėjomis, kaip nustebinti savo draugus ir artimuosius ekologiškais maisto produktais!
Mokytojos Edita ir Neringa
Kuriame!
Rugsėjo 24 dieną 3b klasės mokiniai lankėsi Panevėžio moksleivių namuose. Ten jie dalyvavo dvejose edukacinėse programose. Mergaitės ,,Dailiųjų amatų“ edukacijos metu pasipuošė iš karoliukų susivertais žiedukais. Na, o berniukai susikonstravo po lėktuvėlį ir susipažino su jų sklandymo subtilybėmis ,,Aviamodeliavimo“ užsiėmimo metu. Į mokyklą vaikai grįžo smagiai nusiteikę, grožėdamiesi savo kūriniais.
Mokytoja Rita Pankinaitė
STEAM: šiuolaikiškai, patraukliai, integraliai ir motyvuojančiai
Birželio 19-21 d. Pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė, karjeros specialistė Edita Strolienė, mokytojos: Svetlana Likšienė, Birutė Kolinienė, Audronė Gubistienė, Edita Daraškienė dalyvavo STEAM stovykloje „STEAM: šiuolaikiškai, patraukliai, integraliai ir motyvuojančiai“. STEAM sąvoka šiandien neatsiejama nuo mokyklinio ugdymo ir apima gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, kūrybos (menų) ir matematikos disciplinas. Tai ne atskiros disciplinos, o edukacijos filosofijos rūšis, kai tuo pačiu metu suteikiama galimybė mokytis visų šių dalykų. Pedagogai dalyvavo edukaciniuose STEAM užsiėmimuose: „Kiek matematikos ir gamtos mokslų reikia miške?“, „Arbatos magija: žoliavimas, paruošimas, mišinių sveikatai sudarymas, degustavimas“ , „Savijautos ir emocinės sveikatos stiprinimas per STEAM veiklą“. Labai buvo įdomu pamokose 13 klasei: „Dirbtinis intelektas įvairių dalykų pamokose“, „Per teatrinį ugdymą link savęs“. Įvairias veiklas atlikome kūrybinėse dirbtuvėse: „Kai susitinka kūryba ir inovacijos“ „STEAM veiklų taikymas dailės pamokose kūrybiškumui ugdyti“, „Meno ir mokslo jungtys. Bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijų gilinimas, emocinės ir psichologinės sveikatos stiprinimas.“ Susitiko su prozininku, gamtininku, fotografu, aplinkosaugininku, radijo laidų autoriumi ir vedėju, 2015–2020 m. LRT „Nacionalinių ekspedicijų“ dalyviu Selemonu Paltanavičiumi. Aktyviai dalyvavo praktinėse veiklose: „LEGO konstravimo iššūkiai“, „Automobilio dūžio testas“. Veiklų metu pedagogai ne tik kryptingai gilino STEAM dalykų didaktines kompetencijas, stiprino emocinę ir psichologinę sveikatą, bet ir smagiai leido laiką su kolegomis!
Visomis gautomis žiniomis tikrai pasidalinsime su kolegomis, bet jau tik rudenį!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Panevėžio apylinkės teisme
Gegužės 31 d. 3a klasės mokiniai lankėsi Panevėžio apylinkės teisme. Susipažino su teisėjo profesija. Sužinojo, kaip nagrinėjamos baudžiamosios ir civilinės bylos. Teisėja paaiškino, kaip vyksta teismo procesas, koks yra advokatų, prokurorų, teisėjų vaidmuo. Mokiniai turėjo galimybę pasėdėti ir teisėjo, ir įtariamojo vietoje. Apsilankė teismo archyve. Pajautė, koks atsakingas darbas yra teisme.
Mokytoja Laimutė
Pažintis su Respublikine Panevėžio ligonine
Gegužės 30 d. 3a klasės mokinės Eglės mama Jurgita Mikėnienė pakvietė mokinius į savo darbovietę, Respublikinę Panevėžio ligoninę, kurioje dirba Teisės ir personalo skyriaus specialiste. Drauge su psichologe Renata Vasiliauskiene vedžiojo po ligoninę ir supažindino su aukštos kokybės asmens sveikatai teikiamomis paslaugomis. Psichologė pakvietė mokinius į salę, kurioje vedė užsiėmimą. Atlikdami užduotis vaikai galėjo labiau pažinti save ir kitus. Po trumpos pertraukėlės mokiniai bendravo su vaikų reanimacijos skyriaus vedėju Gyčiu Prėskieniu. Buvo pateikti konkretūs nudegimų, nušalimų, lūžių pavyzdžiai. Nurodė kokias priemones naudoti gydymui. Akcentavo, kaip svarbu yra pirmosios pagalbos suteikimas. Mokiniai įgijo medicininių žinių, kurios pravers vasaros atostogų metu.
Mokytoja Laimutė
Gegužės 23 – 24 d. 3d klasės mokiniai svarstė kas yra pinigai? Kaip jie uždirbami? Kuo skiriasi poreikiai ir norai? Kaip protingai leisti pinigus ir kodėl reikia taupyti? Tai – tik dalis klausimų, kuriuos svarbu aptarti kiekvienam vaikui, siekiant ugdyti jų finansinio raštingumo įgūdžius, formuoti pageidautiną finansinę elgseną ir padėti pagrindą gerai jų finansinei sveikatai. Vaikai susipažino su banknotų ir monetų vertėmis, skirtingais atsiskaitymo būdais. Taip pat drauge su bendraklasiais kūrė ateities pinigus ir savo banko kortelę.
Mokytoja Jolita Bujokė
Senoviniai žaislai ir sūreliai
Panevėžio pradinės mokyklos 4c klasė gegužės 24 d. lankėsi Ukmergės pieninėje. Apžiūrėjom sūrelių gamybos cechą. Technologė mums papasakojo ir parodė kaip sūrelių masė iš didelio katilo keliauja formavimo, pjaustymo , šokoladavimo , atvėsinimo ir pakavimo įrenginiais. Ragavome įvairių skonių sūrelių, gėrėm šiltą šokoladą , gavom dovanų- daug daug sūrelių. Iš ekskursijos pieninėje nuvykom į Ukmergės Kraštotyros muziejų. Senovinių žaislų edukacijoje klausėm pasakojimo apie žaislus, kuriais žaidė mūsų proseneliai. Sužinojom ir išbandėm tarškynę, žvangutį, vilkelį, kleketą, pūslinę, bruzgilą, pilkę, birbynę, gimnastą, ūžynę. Daugelį žaislų vaikai matė pirmą kartą . Visi jie buvo gaminami namuose, darbščių ir kūrybingų žmonių. Patys pasidarėm ūžynę ir sukutį, pamokos pabaigoje išsprendėm kryžiažodį įtvirtindami senųjų žaislų pavadinimus. Šauni diena, linksmi vaikai.
Mokytoja Zita Nefienė
Skaičių labirintais-į lietuvių kalbos šalį
Panevėžio robotikos centre „RoboLabas“ gegužės 23 d. 4a klasės mokiniams vyko integruota lietuvių kalbos ir matematikos pamoka „Skaičių labirintais-į lietuvių kalbos šalį “. Mokiniai naudojo Mind Designer skaičių kilimėlį, robotą CLEMENTONI Mind Designer, dirbo poromis. Atlikdami lietuvių kalbos užduotis, programavo roboto maršrutą ne tik pagal nurodytą langelių skaičių, bet ir parenkant kuo didesnę maršrute galimų skaičių sumą. Patikrino ir įvertino draugo atliktas užduotis, skaičiavo surinktus taškus. Gilino komunikavimo, pažinimo ir skaitmenines kompetencijas.
Gyvybė lašelyje vandens
4a klasės mokiniai gegužės 20-23 d. atliko pasaulio pažinimo tiriamąjį darbą „Gyvybė lašelyje vandens“. Dalyvaudami edukaciniame užsiėmime UAB ,,Aukštaitijos vandenys“, prisiminė, kaip veikia vandens apytakos ratas. Apsiskaičiavo, kiek vandens turėtų išgerti pagal pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas: vienam kūno masės kilogramui – 30 ml vandens. Sužinojo, kad per parą Panevėžio miesto gyventojai suvartoja apie 18 000 kubinių metrų vandens. Atliko praktinę užduotį – panaudodami raumenų jėgą, vandenį pakėlė į talpą. Vandens saugykloje stebėjo iš giluminio gręžinio trykštantį vandenį, jį ragavo. Vandens skonis neįprastas, nes dar neišvalyta geležis. Senojoje vandens saugykloje tyrinėjo, kaip nuo vandenyje esančios geležies pakito sienų spalva, sužinojo, kad dabar ši patalpa naudojama kultūrinėms veikloms. Klasėje atliko tyrimą ,,Vandens sunaudojimas tvarkant dailės priemones“. Sužinoję, kad suvartoja apie 100 litrų, siūlė būdus, kaip galima taupiau naudoti vandenį. Gilino pažinimo, kultūrinę, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos kompetencijas.
Mokytoja Birutė
Skaičiuok, programuok, keliauk!
16 d. 4c klasės mokiniai Panevėžio robotikos centre „RoboLabas“ dalyvavo pamokoje „Skaičiuok, programuok, keliauk!“ ir gilino matematikos bei informacinių technologijų žinias. Sužinojo, kaip CLEMENTONI Mind Designer Robotukas gali keliauti kilimėliu skaičiuodamas langelius, kaip pakeisti robotuko kelią. Atlikę matematikos užduotis, pagal gautų atsakymų seką programavo robotuko maršrutą. Dirbdami porose suprato tolerancijos, kantrybės ir atsakomybės svarbą. Pamokos metu mokiniai pakartojo dviveiksmius reiškinius, dalybą ir daugybą , tekstinius uždavinius. Pagerinome skaitmeninę bei pažinimo kompetencijas.
Mokytoja Zita Nefienė
Medžiagų mišiniai
Gegužės 9 – 10 dienomis 4b ir 3d klasių mokiniai vykdė tiriamąją, eksperimentinę veiklą „Medžiagų mišiniai: ko, kiek, kaip“. Ar žinote iš kokių medžiagų pagamintas modelinas? O ar žinote kokios medžiagos sudaro druskos tešlą? Druskos tešla yra nuostabus žaislas, kurį kiekvienuose namuose galime pasigaminti čia ir dabar – juk tereikia druskos, miltų ir vandens. O nuveikti su šiuo greitai pagaminamu naminiu plastilinu vaikai gali labai labai daug ką – pasigaminti pakabukų, dekoracijų, žaisliukų, skulptūrėlių. Pagamintas grožybes reikės tik gerai išdžiovinti ir sustingusius bus galima dekoruoti pačiomis gražiausiomis spalvomis ar ornamentais.
Mokytojos Vida ir Jolita
Matematikos pamoka kitaip
Gegužės 14 d. 3 c klasės mokiniai Panevėžio robotikos centre „RoboLabas“ dalyvavo integruotoje pamokoje „Skaičiuok, programuok, keliauk!“ ir gilino matematikos bei informacinių technologijų žinias. Sužinojo, kaip CLEMENTONI Mind Designer Robotukas gali keliauti kilimėliu skaičiuodamas langelius. Atlikę matematikos užduotis, pagal gautų atsakymų seką programavo robotuko maršrutą. Dirbdami porose suprato tolerancijos, kantrybės ir atsakomybės svarbą. Pamokos metu mokiniai gilino matematinius gebėjimus, ugdėsi skaitmeninę bei pažinimo kompetencijas.
Mokytoja Audronė
Kiek sveria mano kuprinė?
Gegužės 9 d. per fizinio ugdymo pamokas 3a klasės mokiniai lankėsi mokyklos sveikatos priežiūros specialistės Staselės Kabelienės kabinete. Vyko pokalbis apie tinkamą kuprinės nešiojimą. Kuprinė turi būti patogi ir saugi vaiko sveikatai, jo laikysenai. Juk vaikų kaulinis audinys minkštesnis ir greičiau deformuojasi. Kuprinė turėtų turėti bent kelis skyrius, tai padeda tinkamiau susidėti daiktus, palaikyti tvarką, geriau rasti daiktus bei jų nesugadinti. Vienas svarbiausių kriterijų yra kuprinės svoris. Sveikatos specialistė pasvėrė mokinius su kuprinėmis, o po to be jų. Pateikė duomenis. Gegužės 10 d. per matematikos pamoką mokiniai atliko veiksmus su masės matavimo vienetais. Optimalus pilnos kuprinės svoris turi sudaryti 10-15 procentų moksleivio kūno masės. Apibendrinome gautuosius rezultatus. Padarėme išvadą, kad kuprinė nebūtų per sunki, joje turi būti tik tai dienai reikalingi daiktai.
Mokytoja Laimutė
Planuoju remontą
Gegužės 3 ir 7 d. 3d klasės mokiniai svarstė kokius remonto darbus reiktų atlikti savo klasėje. Apklausus visus klasės mokinius, paaiškėjo, kad labiausiai remonto reikia mūsų klasės durims. Vienbalsiai buvo nuspręsta jas keisti. Nuo ko pradėti ir kokius darbus reikia atlikti norint pakeisti klasės duris mums papasakojo mūsų mokyklos stalius Rimantas. Jis mums padėjo susiplanuoti reikiamus atlikti darbus, paaiškino kokių medžiagų ir įrankių mums prireiks darbams atlikti. Na, o vėliau mokiniai suskaičiavo remonto biudžetą.
Mokytoja Jolita Bujokė
Dienos laikrodis
Gegužės 6 – 8 dienomis 3 a ir 3 c klasės mokiniai dienos režimo būtinumu, jo svarba ir laikymosi nauda. Dienos režimo esmė – racionalus darbo ir poilsio kaitaliojimas. Laikydamiesi savo dienos režimo, susikuriame sąlyginius refleksus, kurie sudaro galimybę organizmui greičiau atsibusti, įsitraukti į darbą, greičiau jį atlikti įdedant mažiau pastangų. Taigi tinkamai suplanuotas dienos režimas gerina mokinio darbingumą, savijautą, atitolina nuovargį, saugo sveikatą. Pagrindiniai mokinio dienos režimo elementai:
• mokymasis mokykloje ir namuose;
• užklasinė ir darbinė veikla;
• aktyvus poilsis kuo ilgiau būnant gryname ore;
• reguliari ir visavertė mityba;
• fiziologiškai visavertis miegas.
Apibendrinus vykdytą projektinį darbą paaiškėjo, kad visos šios veiklos turi būti atliekamos nustatytu laiku ir trukti tam tikrą laiką.
Mokytojos Laimutė ir Audronė
TŪM projektinė veikla „Žalioji palangė“
– Pirksime dažų ir dažysime palangę? Žaliai? – klausia mokiniai.
– Na, ne dažysime, o auginsime. Augalai puoš palangę savo spalvomis. Žaliomis! Todėl – žalia palangė!
– Aaaaa, – nutęsia klasė.
Tad 3b klasės mokinių augalai ir “dažė, nudažė” palangę. Į projektą įsitraukė ir mokinių tėvai. Jie pasirūpino žemėmis, sėklomis.
Klasės mokiniai sėjo žirnius, salotas, krapus, svogūnus ir įvairių rūšių sėklas.
Mokiniai savo augalus “apgyvendino” nuotolinės edukacijos metu susikurtuose nameliuose – vazonėliuose.
Tad klasė beveik du mėnesius stebėjo ir sekė augalų augimą. O paaugus augalams, dažnas neatsispyrė ragavimui.
Na, taip, matyt, ir turi būti!
Smagu, kad sudygo augaliukai ir mokiniai auginimo procesą gali tęsti namie.
Žalios palangės veikla sužadino mokinių smalsumą, atsakomybę bei leido pajusti ryšį su gamta.
Mokytojos Agnė ir Dora
Mūsų žalioji palangė
Tiriamasis pasaulio pažinimo projektas ,,Žalioji palangė“. 4c klasės mokiniai nuo kovo 28 d iki gegužės 9 d. vykdė tiriamąją praktinę veiklą. Tikslas- sužinoti apie įvairių sėklų daiginimą, daigų auginimą. Patiems auginti ir stebėti pokyčius. Pirmiausia stebėjom vaizdo medžiagą apie sėklų paruošimą, išsiaiškinom, kokios žemės, vazonėlio, šilumos ir drėgmės reikia, kad augalas sėkmingai augtų. Pasirinkom skirtingus augalus: arbūzų, žirnių pupelių, bazilikų, žolytės, pomidorų, paprikų sėklas. Kai kurie vaikai pasodino daigelius. Žemę drėkinom purškimo būdu, vazonėliai stovėjo ant šviesios palangės. Stebėjom, per kiek laiko sudygs, kaip greit augs. Matavom augalų aukštį. Duomenis pildėm bendroje augalų stebėjimo diagramoje. Iki gegužės pradžios viskas vyko sklandžiai ir teikė daug džiaugsmo. Deja, vieną savaitgalį buvo labai saulėta, karšta. Dalis augalų nepakėlė tokio staigaus pokyčio ir nuvyto. Išvados tokios- sėkmingam auginimui reikalinga nuolatinė priežiūra. Gležni augalai žūsta, jei staiga pasikeičia temperatūra, drėgmė.
Mokytoja Zita Nefienė
TŪM projektinė veikla „Kristalų auginimas“
Pirmiausia, kad formuotųsi kristalai, mokiniai pagamino kristalizuojamos druskos tirpalą ir į jį įleido siūlu apsuktą vielutę. Toliau vyko stebėjimas ir didžiulė nuostaba išvydus besiformuojančius druskos darinius.
Pastebėjome, jog labai svarbu druskos tirpalą tinkamai paruošti – kruopščiai (gerai) išmaišyti. Kitaip, deja, bet kristalui nepavyks “užaugti”.
Tad buvo visaip – ir sėkmių, ir ne visai, tačiau nuolat besikeičiantį kristalo augimo procesą, buvo labai įdomu stebėti bei tyrinėti.
Mokytojos Agnė ir Dora
Tai bent magnetai
Balandžio 29 d. 3 c klasės mokiniai domėjosi magnetais ir sužinojo, kad gamtinis magnetas yra mineralas magnetitas. Jame yra geležies ir jis traukia geležį. Pagrindinė magneto savybė – gebėjimas traukti tam tikrus metalus. Štai aliuminio, vario, sidabro, aukso jis netraukia. Mokiniai susipažino su įvairių formų magnetais: pasagos, strypo, rutulio. O mūsų Žemė pasirodo yra milžiniškas magnetas. Smagiausia ir triukšmingiausia buvo tiriamoji veikla. Atlikome tyrimą, ar klasėje daug daiktų, kuriuos traukia magnetas. Paskui kiekviena grupė suskaičiavo tirtus daiktus, įvardijus pasižyminčius magnetinėmis savybėmis. Mokiniai tyrė, kokio nominalo monetas traukia magnetas. Išsiaiškino, kad tai 1 ct, 2 ct, 5 ct, ir 1 – 2 eurus , jei liečiame centrinę monetos dalį. Paskutiniu tyrimu buvo aiškinamasi ar ir kaip magnetai veikia per atstumą. Išbandyti buvo įvairūs daiktai ir įvairūs magnetai. Dėkojame mūsų mokyklos staliui Rimantui už bandymui parinktų daiktų įvairovę.
Mokytoja Audronė
Iš kur atsiranda pinigai?
4b klasės mokiniai lankėsi SEB banke, kur dalyvavo įdomiose veiklose.
Vadybininkė Aistė supažindino su banko paslaugomis, pinigų istorija, banko darbuotojų darbu, pasakojo, kokių profesijų atstovai dirba banke.
Smagiose veiklose mokiniai žaidė, mokėsi atskirti poreikius nuo norų, sužinojo apie mokinių banko korteles ir jų saugojimą.
Pasitelkę kūrybiškumą, vaikai kūrė svajonių banko kortelių dizainus.
Ši išvyka į SEB banką mokiniams buvo ne tik smagi, bet ir naudinga!
Mokytoja Vida, karjeros specialistė Edita
Statistika mokykloje
Balandžio 8-16 dienomis 4a klasės mokiniai atliko patirtinę/taikomąją matematikos ilgalaikę užduotį „Statistika mokykloje“. Pirmiausia susipažino su duomenų analitiko profesija ir sužinojo, kad statistika – svarbi šios profesijos sritis. Vėliau siūlė, kokius objektus skaičiuos. Pasisikirstė į komandas ir susiplanavo, kaip atliks ir pasižymės skaičiavimus. Komandos nariai pasirinko, kokio tipo diagrama pavaizduos gautus rezultatus: stulpeline, skrituline ar linijine. Gautus rezultatus pristatė klasės draugams. Ne vienas rezultatas nustebino. Dažnai net nepastebime, kiek aplink mus įvairių daiktų ar objektų. O jūs ar žinote, kiek mokykloje langų, durų, kėdžių, stalų, spintelių, vadovėlių… Atlikdami šią užduotį mokiniai gilino skaitmeninę, kūrybiškumo, komunikavimo kompetencijas.
Mokytoja Birutė
3a klasės mokiniai renkasi profesiją
Balandžio 25 d. Gabrielės tėveliai Erika ir Karolis Bumblauskai pakvieti mokinius į kliniką PROMEDICA. Tai moderni, šiuolaikiška medicinos paslaugų įstaiga. Mamytė vadovauja ir dirba odontologe – ortopede, o tėvelis – gydytojas kardiologas. Odontologijos skyriaus darbuotojos supažindino mokinius su dantukų priežiūra, burnos higiena. Akcentavo, kad svarbu laiku koreguoti sąkandį, kreivai išdygusius dantukus. Vaikai, pasiskirstę į grupes, galėjo įsijausti į vaidmenį ir užduoti klausimus darbuotojoms. Tėvelis pakvietė į gydytojo kabinetą, demonstravo kaip yra stebima širdies veikla. Šioje klinikoje mokiniai įgijo medicininių žinių, vaišinosi picomis. Gabrielės tėveliai palinkėjo mokiniams atrasti save, pasirinkti mielą darbą, dirbti jį su malonumu ir iš širdies. Dėkojame tėveliams už nuoširdų priėmimą.
Mokytoja Laimutė
Kiek sveria mano kuprinė?
4c klasės mokiniai balandžio 22-23 d. vykdė matematinį tyriamąjį projektą ,,Kiek sveria mano kuprinė?“ Mokyklos medikė pasvėrė vaikus ir paaiškino, kaip vaiko svoris turi derėti su nešamos kuprinės svoriu. Ji papasakojo, kas nutinka vaiko laikysenai, vidaus organų padėčiai, jei nešama per sunki kuprinė. Klasėje pasisvėrėme kurines su visais tą dieną turimais daiktais ir lygindami su kūno svoriu apskaičiavome viršsvorį. Braižėme diagramą, kur visi pastebėjome, kad tik 4 klasės vaikų kuprinių svoris atitiko leistiną, nežalojantį laikysenos. Tada išėmėme visus nereikalingus daiktus ir dar kartą pasvėrėme. Kelių vaikų kuprinės vis tiek buvo per sunkios. Pasirodo, pati kuprinė sveria daug. Atlikdami šį darbą pakartojome svorio matų smulkinimą, stambinimą, apvalinimą, veiksmus su sudėtiniais matiniais skaičiais.
Padarėme išvadą- kiekvienas vaikas turi laikytis pasiruošimo pamokoms tvarkos, nesinešioti nereikalingų daiktų. O perkant naują kuprinę pasirinkti kuo lengvesnę.
Mokytoja Zita Nefienė
Elektros grandinės
Balandžio 12 d. 3d klasių mokiniai trumpam tapo studentais. Mokiniai apsilankė Panevėžio kolegijoje, Praktinio mokymo centre. Paskaitos metu išsiaiškino, kas sudaro elektros grandinę, matavo elementų elektros srovės stiprumą, atliko įsielektrinimo bandymą. Mokiniai suprato – skirtingų medžiagų kūnai, gebantys pritraukti prie savęs kitus kūnus, yra įelektrinti, jiems yra suteiktas elektros krūvis. Susiliesdami arba trinami, abu kūnai įsielektrina.
Mokytoja Jolita
Apsilankymas grožio studijoje „Diferente“
Balandžio mėnuo Pradinėje mokykloje – Karjeros ugdymo mėnuo „Kuo užaugęs būsiu?“. Tad balandžio 12 d. 3c klasės mokiniai, Benuko mamytės Indrės kvietimu, lankėsi grožio studijoje „Diferente“. Tikrai buvome nustebinti vaišingu sutikimu. Mokinių laukė vaišių stalas! Pasistiprinę klausėmės Benuko mamos pasakojimo apie savo pasirinktą profesiją. Sužinojome, kad šis kūrybinis darbas jai suteikia galimybę atsiskleisti ir išreikšti save, dirbti širdžiai mielą darbą ir kurti grožį. Kirpėjo profesiją siekiantys įgyti žmonės žino, kad darbo turės visada – juk kirpėjo paslaugų reikia tiek moterims, tiek vyrams, tiek vaikams. Kirpėjas turi gebėti aptarnauti įvairaus amžiaus klientus, tad privalo tobulinti savo praktinius įgūdžius moderniose praktikos mokymuose. Po diskusijos ir pažinties šioje grožio studijoje vykdoma veikla, laukė praktinis darbas. Mokiniai mokėsi dažyti duotas tikras plaukų sruogas įvairiomis, ryškiomis spalvomis, jas plauti ir džiovinti. Žinoma ši veikla labiausiai sudomino klasės mergaites. Susitikimo pabaigoje kiekviena galėjo pasipuošti savo nudažyta sruogele. Džiaugsmo ir gerų emocijų patyrėme užtektinai! Į savaitgalį išskubėjome gražios ir pasipuošę. Už draugystę nuoširdžiai dėkojame Indrei Davidonienei ir grožio studijai „Diferente“.
Mokytoja Audronė
Dienos laikrodis – pradinuko dienos režimas
Mūsų mokykla balandžio mėnesį dėmesį skiria profesijoms. Daug kalbame apie darbus ir žmonių profesinius pasirinkimus. Tačiau vien kalbėti, svajoti ir galvoti apie savo svajonių profesiją nepakanka. Reikia imtis veiksmų!
O kokie gi pirmieji veiksmai, žingsniai link geros savijautos, darbingo ritmo, stropaus mokymosi, gebėjimo siekti tikslų, svarbių tiek dabar, tiek vyresnėse klasėje ir darbo aplinkoje? Ogi dienos režimas! Pirmasis pradinuko dienos režimas!
Tad 3b klasės mokiniai balandžio 16 dieną pristatė DU dienos režimus – šiokiadienio ir savaitgalio. Kiekvienas įvardino, jog geriausias laikas visgi yra savaitgalio rytas, kuomet mokiniai ilgiau miega, lėtai pusryčiauja ir žiūri filmukus.
Klasės mokiniai pritarė, jog miegas, maistas, poilsis yra labai svarbūs mūsų emocinei ir fizinei savijautai.
Taip pat mokiniai sulaukė papildomo klausimo – ką veiktų, jeigu turėtų papildomą valandą, t.y., dvidešimt penktą valandą paroje? Mokiniai teigė, jog važiuotų į ilgesnę kelionę, žaistų kompiuterinius žaidimus, pieštų, miegotų.
Svarbu, jog mokiniai pradinėse klasėse suprastų planuojamo laiko privalumus, jaustų atsakomybę bei džiaugtųsi rezultatais.
Štai šie mokinių paruošti darbai parodo, kaip pastangos ir tinkamai suplanuotas laikas pasiteisina
Nepaprasti reiškiniai
Mes gyvenime susiduriame su įvairiais nepaprastais reiškiniais, kurie dažniausiai yra paaiškinami tam tikrais mokslais, kaip pavyzdžiui fizikos. 3c klasės mokiniai aiškinosi, kaip elektra atsiranda mūsų namuose, ko reikia, kad veiktų įvairūs elektros prietaisai, kuo jie skiriasi nuo kitų. Elektros grandinės – mūsų buitinio gyvenimo dalis. Kelis kartus per dieną sujungiame elektros grandines to net nežinodami arba apie tai nė negalvodami. Tad visų laukė pažintis su elektros grandinėmis. Sužinota, kad jos gali būti uždaros ir atviros, nuoseklios ir lygiagrečios. Išsiaiškinta, kurios medžiagos yra laidžios (laidininkai) ir kurios nelaidžios (izoliatoriai) elektros srovei. Išmokę elektros grandinės simbolius, mokiniai braižė schemas. Žinoma smagiausia dalis buvo tiriamoji-praktinė veikla. Pagal duotas schemas teko sujungti elektros grandines, įvardyti jų dalis. Daug džiaugsmo buvo patirta užsidegus elektros lemputei ar pradėjus veikti varikliui. Pasirodo fizika visai įdomus mokslas ir dabar jų bus laukiama su nekantrumu.
Mokytoja Audronė
Gyvybė lašelyje vandens
3c klasės mokiniai aktyviai dalyvavo TŪM pasaulio pažinimo projekte – tiriamojoje veikloje “Gyvybė lašelyje vandens”. Pirmiausiai vaikai susipažino su vandens būsenų kitimu. Sužinojo, kad virinamas vanduo virsta garais, kaitinant skystį susidaro dujos – garai, šaldomi vandens garai kondensuojasi, o sušalęs vanduo virsta ledu. Taip pat mokiniai susipažino su vandens apytakos ratu, atliko tyrimą ir praktinę – kūrybinę veiklą sukurdami vandens apytakos rato modelį. O kur dar tiriamoji veikla namuose! Trečiokai drauge su tėveliais įsitraukė į individualų bandymą / tyrimą “Vandens sunaudojimas valantis dantis”. Baigus tyrimą paaiškėjo, kad vandens sunaudojimas priklauso ne tik nuo šeimos narių skaičiaus, bet ir gebėjimo racionaliai, išradingai panaudoti vandenį. Apibendrinant mokiniai įvardijo, kad šio bandymo metu, kai kurie namuose labai stengėsi vandenį taupyti. Na, o po svarbių pažintinių , praktinių, tiriamųjų veiklų mokinių laukė edukacinė išvyka į UAB “Aukštaitijos vandenys”. Jos metu mokiniai žiūrėjo ir aptarė filmuką “Lašelio kelionė”, išmėgino fizines jėgas mindami dviratį ir tokiu būdu pripildydami pakabintą talpą gręžinio vandens. Vėliau mokiniai apsilankė vandens valymo patalpose, pamatė įrenginius, paragavo vandens su geležimi. Edukacijos pabaigoje mokinių laukė staigmena. Visi apsilankėme neįprastoje ekspozicinėje erdvėje – požeminiame vandens rezervuare. Iš šio rezervuaro, kuriame tilpo 2500 kubinių metrų vandens, nuo 1974-ųjų maždaug 30 metų, miestui būdavo tiekiamas geriamas vanduo. Dabar ši vieta virto netradicine meno erdve. Pirmasis joje parodą simboliniu pavadinimu „Vandens veidas“ surengė pasaulinio garso muzikos grupių turų organizatorius, prancūzų fotomenininkas Dan Hermouet. Projektinė / tiriamoji veikla baigėsi. Sužinota, patirta, pamatyta daug, o draugystė ir gilesnė pažintis su vandeniu tęsis visą gyvenimą. Nuoširdžiai dėkojame mokyklos karjeros specialistei Editai Strolienei už suorganizuotą išvyką UAB „Aukštaitijos vandenys“.
Mokytoja Audronė
Gyvybė lašelyje vandens
Vanduo ir net mažiausias jo lašas kuria gyvybę, tad privalome juo rūpintis ir atsakingai naudotis.
3b klasės mokiniai balandžio antrąją pusę dėmesį skyrė gyvybės šaltiniui – vandeniui ir jo svarbai mūsų planetai Žemei. Balandžio 18-ąją, minėdami Tarptautinę motinos Žemės dieną, mokiniai dalyvavo pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos „Žaliasis taškas“ organizuojamose edukacijų ciklo „Žaliasis raštingumas“ nuotolinėse kūrybinėse dirbtuvėse. Dirbtuvėse mokiniai gamino vandenyno gyventojus iš antrinių medžiagų. Kūrybinis darbas lavino mokinių kūrybiškumo kompetenciją.
Toliau projektinę veiklą tęsėme apsilankę bendrovėje UAB „Aukštaitijos vandenys“. Mokiniams įspūdį paliko požeminis vandens rezervuaras. Iš šio rezervuaro, kuriame tilpo 2500 kubinių metrų vandens, nuo 1974-ųjų maždaug trisdešimt metų miestui būdavo tiekiamas geriamasis vanduo. Taip pat mokiniai ragavo gręžinio vandens, kuris vieniems pasirodė labai gardus, kitiems nekėlė susižavėjimo.
Trečiokai taip pat diskutavo apie vandens taršą, sužinojo, kad ne visi pasaulio žmonės gali gerti švarų skaidrų vandenį. Tai privertė mokinius susimąstyti apie vandens taupymą.
Tad atlikome bandymą/tyrimą – kiek vandens sunaudojame valantis dantis. Išsiaiškinome, jog vieni dantų valymui išnaudoja dvi stiklines vandens, kiti vieną. Atsirado ir tokių, kurie vandenį leidžia visą valymosi laiką. Tad vėlgi diskutavome ir galiausiai galime daryti išvadą, jog vandens taupymas turėtų būti kasdieniu mūsų visų įpročiu.
Mokytojos Agnė ir Dora
Muilo gamyba ir istorija
Balandžio 23 – 25 dienomis 3a, 3b, 3c, 3d klasių mokiniai atliko pasaulio pažinimo tiriamąją – praktinę veiklą „Muilo gamyba ir istorija“. Trečiokai domėjosi kur, kada ir kaip atsirado muilas. Susipažino su muilo rūšimis, trumpai jas aprašė. Nurodė jo poveikį, naudą sveikatai, grožiui, buičiai, pramogoms. Balandžio 25 d. Jaunojo mokslininko edukacijos metu susipažino su muilo gamybai naudojamomis medžiagomis: muilo bazė, eteriniai aliejai, dažikliai, įvairios žolelės. Edukacijos metu pasigamino įvairių formų ir kvapų muiliukus. Taip pat panaudodami filtrinį popierių atliko eksperimentą, kaip vanduo išlieja spalvas. Atlikę visas veiklas mokiniai pasitikrino įgytas žinias užduočių lape: išvardino darbo priemones, eigą, gautus rezultatus ir sukurto galutinio rezultato ( muilo ) pritaikymą, panaudojimą kasdieniame gyvenime. O dailės pamokoje laukė kūrybinė veikla „Pakuotė muilui“. Mokiniams praktinė, tiriamoji, kūrybinė veikla patiko ir suteikė daug gerų emocijų.
Mokytojos Laimutė, Dora, Audronė, Jolita
Pasaulio pažinimo tiriamasis darbas „Žalioji palangė“
Kovo 6 d. per technologijų pamoką 3a klasės mokiniai stebėdami vaizdo medžiagą susipažino su augalų sėja. Nutarėme sėti ir auginti gėles. Pasirinkome geltonai žydinčius gvazdikinius serenčius. Apžiūrėjome jų sėklas, bėrėme į žemę. Lovelius uždengėme plėvele. Stebėjome dygimą. Juos laistėme. Matėme kaip daigeliai stiebiasi vis aukštyn. Aukščiausias užaugo iki 18 cm. Balandžio 24 d. mokiniai atsinešė vazonėlius. Sodino užaugusias gėlytes. Aptarėme, kad gvazdikiniai serenčiai teikia ne tik grožį, bet ir dėl aitraus kvapo atbaido kenkėjus, turi vaistinių savybių. Geltonai žydintys serenčiai pradžiugins mūsų klasės mokinių šeimas.
Mokytoja Laimutė
Finansų matematika
Balandžio 16 d. 3a klasės mokiniai plėtė savo žinias apie finansinį raštingumą. Per matematikos pamoką susipažino su pinigų istorija, mokėsi stambinti ir smulkinti pinigus. Dailės pamokoje nupiešė taupykles. Balandžio 17 d. mokiniai lankėsi SEB banke. Edukacijos metu diskutavo apie pinigų pasiskirstymą, biudžeto svarbą, atsakingą skolinimąsi, išlaidas bei iš kur atsiranda pinigai. Dauguma mokinių turi bekontaktę debeto kortelę, su kuria gali patogiai bei saugiai atsiskaityti ir mokytis atsakingai valdyti savo pinigus. Mokiniai žaisdami turėjo galimybę pritaikyti įgytas žinias. Suprato, kokia svarbi yra bankininko profesija.
Mokytoja Laimutė
3a klasės mokinių ilgalaikis STEAM projektas „Rūšiuoju – vadinasi, skaičiuoju ir tausoju“
Visą kovo mėnesį mokiniai domėjosi atliekų rūšiavimu. Juk visiems norisi gyventi švarioje aplinkoje, o išėjus pasivaikščioti po parką ar mišką matyti, kaip bunda gamta. Miške visada randi įvairiausių mažų gamtos stebuklų. Tačiau kodėl dažname miške aptinkame kalnus senų padangų, butelių, įvairių popierių? Kodėl teršiame tas vietas, į kurias tikrai vėl kažkada sugrįšime? Klasėje vyko pokalbiai, diskusijos apie atliekų rūšiavimą. Mokiniai žiūrėjo vaizdinę, garsinę medžiagą. Namuose atliko tyrimą “Atliekų rūšiavimo būdai šeimoje”. Domėjosi, kur išmetamos maisto atliekos. Pateikė rūšiavimo pavyzdžių iš savo namų, įvardino atliekų rūšiavimo naudą gamtai ir aplinkai. Kovo 28 d. apsilankėme atliekų rūšiavimo įmonėje AB „Panevėžio specialus autotransportas“. Sužinojome, kad ši įmonė teikia kietų, skystų ir pavojingų atliekų surinkimo ir išvežimo paslaugas. Darbuotojos atsakė į vaikų užduotus klausimus. Sužinojome, kad jau balandžio mėnesį įmonėje bus renkamos žaliosios atliekos bei mieste statomi rudi konteineriai skirti biologinėms atliekoms – maisto ir virtuvės atliekų rūšiavimui. Tad daugiabučių namų gyventojams bus dalinami maisto atliekų rūšiavimui skirti kibirėliai. Mokyklos sveikatos priežiūros specialistė supažindino su stiklo perdirbimu. Projektinę veiklą užbaigėme Velykiniu darbeliu iš antrinių žaliavų . Pateikti faktai ir padarytos išvados skatina visus rūšiuoti ir džiaugtis gražiais gamtos vaizdais.
Mokytoja Laimutė
Pažvelk į dangų
Kovo mėnesį 4b ir 3d klasių mokiniai vykdė STEAM projektinę veiklą „Pažvelk į dangų“. Visą mėnesį mokiniai domėjosi mus supančio pasaulio paslaptimis. Susipažino su dangaus kūnais, meteoritais, saulės sistemos planetomis ir astronomijos mokslo įdomybėmis, žmonėmis kurie pirmieji pakilo į kosmosą.
Kūrė pristatymus, žvaigždynus, apsilankė Lietuvos Etnokosmologijos muziejuje Molėtų rajone. Edukacijos metu domėjosi kosmoso naujienomis, sužinojo daugiau apie Saulę ir jos planetas, ieškojo sprendimų kaip spręsti kosmoso šiukšlinimo problemą: kaip surinkti šiukšles ir kur jas padėti?
Mokiniai turėjo galimybę ne tik išgirsti informaciją apie kosmose vykstančius procesus, dangaus kūnus ar kitas astronomijos įdomybes, bet ir praktiškai išbandyti tam tikrus prietaisus, žaidimus ir pasijusti tikrais tyrėjais.
Mokytojos Vida ir Jolita
Maišė, maišė ir sumaišė!
Kovo mėnesio pradžioje 3d klasės mokiniai pasaulio pažinimo tiriamojoje pamokoje „Kristalų auginimas“ išsiaiškinę visas druskos rūšis, pasirinko vieną rūšį ir sumaišė druskos tirpalą. Saugiai padėję matomoje vietoje, stebėjo, kaip formuojasi ir auga druskos kristalai…. Ir štai atėjo diena, kai galime su visais pasidžiaugti, nors ir nedideliais, bet mūsų užaugintais druskos kristalais.
Atlikdami šį tyrimą mokiniai suprato: norint iš valgomosios druskos namų sąlygomis išauginti didelį kristalą, reikia kantrybės, pastangų ir daug laiko. Suprato, kad šis procesas yra visiškai saugus, nereikalauja daug chemijos žinių, be to, suteikia džiaugsmo stebint, kaip formuojasi ir auga kristalai.
Mokytoja Jolita Bujokė
Kovo 22 d. – 25 d. 4a klasės mokiniai atliko patirtinę / taikomąją matematikos ilgalaikę užduotį. Apsilankę SEB banke mokiniai sužinojo, kokias paslaugas gauna klientai, pamatė ir suprato, kokios saugumo priemonės naudojamos banko patalpose, kaip veikia skambučių centras. Pinigų atsiradimo istorija priminė, kad žmonės nuo senų laikų naudojo įvairius atsiskaitymo būdus, kurie dažnai nebuvo patogūs, pvz., atsiskaitymas akmenimis. Mokiniai komandose atliko užduotį „Poreikis ar noras?“. Sužinojo, kad norint sutaupyti, padeda paprasta PSS taisyklė – pirmiausia sumokėk sau. Kiek beturėtum pinigų, 10% pasilik, atidėk. Dabar vis mažiau atsiskaitoma grynaisiais ir vis daugiau – banko kortelėmis, t.y. virtualiais pinigais. Kadangi daugėja pradinukų, atsiskaitančių banko kortelėmis, mokiniai atliko kūrybinę užduotį – kūrė banko kortelių dizainą. Artėjant pavasario atostogoms, klasėje atlikome užduotį „Atostogų finansai“. Situacija: tėvai išvyksta ir negrįš savaitę, palieka 100 eurų. Mokiniai planavo, kaip paskirstys pinigus, numatė, kur pirks maisto produktus, prisiminė, kad reikės pasirūpinti ir augintiniu, tikėjosi, kad galės ir pramogauti. O dar reikia sutaupyti! Atlikdami užduotis gilino pažinimo, kūrybiškumo, komunikavimo kompetencijas.
Draugiškiausia gamtai profesija – aplinkosaugininko
Kovo 19 d. Panevėžio Pradinėje mokykloje vyko aplinkosaugos skatinimo renginys trečiokams „Draugiškiausia gamtai profesija – aplinkosaugininko“.
Aplinkos apsaugos departamento Panevėžio gyvosios gamtos apsaugos inspekcijos viršininkas Marius Kazlauskas mokiniams išsamiai papasakojo apie aplinkosaugininko profesiją, savo darbo ypatumus, gyvosios gamtos svarbą ir apsaugą, ir kodėl svarbu atsakingai gyventi ir elgtis gamtoje.
Renginiui persikėlus į mokyklos kiemą prie aplinkosaugininkų tarnybinio transporto mokiniai gyvai susipažino su aplinkos apsaugos pareigūnų darbo priemonėmis. O kai kurias priemones net išbandė patys!
Dėkojame Mariui Kazlauskui už bendradarbiavimą ir šviečiamąją veiklą!
Karjeros specialistė Edita Strolienė, trečiokų mokytojos Laimutė, Dora, Audronė ir Jolita
Žalioji palangė 3c klasėje
Pavasaris – tai gamtos atgimimas. Pavasariniai žalumynai, pirmieji žydintys augalai džiugina mus. Pabandėme ir mes pavasarinės dvasios „įnešti“ į savo klasę, pasinerti į žalią kelionę ieškant gamtos stebuklų. Kelionės pradžia prasidėjo parduotuvėje „Žalioji stotelė“. Pirkome žemes, indelius sodinimui, velykinės žolytės sėkleles. Klasėje darbavomės puošdami, gražindami kiekvienas savo indelius. Vėliau sodinome mėtas, sėjome žolytę ir indeliuose su vandeniu daiginome svogūnų laiškus. Pasodinę augalus reikėjo jais rūpintis, laistyti ir žinoma stebėti, tyrinėti jų dygimą, augimą. Visi pastebėjo, kad augalai pasėti ir pasodinti vienu metu, sudygsta ir auga skirtingai, augdami linksta į šviesos pusę, nepalaisčius vysta. Artėjant šv. Velykoms visus šiuos žalumynus vaikai parsineš į namus. Lai jie džiugina artimųjų akis, kūną, sielą.
Mokytoja Audronė
Tiltai, tilteliai, tiltukai
3c klasės mokiniams kovo mėnuo buvo labai aktyvus projektinėje -inžinerinėje, kūrybinėje, praktinėje veikloje. Mokiniai džiaugiasi ne tik susitikimais, bendravimu su šios profesijos atstovais, mokomosios rubrikos „Įdomioji inžinerija“ žiūrėjimu, pažintimi su aukščiausiu ir ilgiausiu Lyduvėnų tiltu, jo unikalia istorija iki mūsų dienų, bet ir patys dalyvavo kūrybinėje, praktinėje, pažintinėje veikloje. Mokiniams jų architektūriniai ieškojimai tema „Mano svajonių tiltas“ suteikė daug gerų emocijų. Juk taip smagu, naudojant tik paprastą pieštuką, savo svajones įgyvendinti popieriaus lape. Draugams pristatant savo „Svajonių tiltus“ susidomėjimas buvo didžiulis. O kaip gi kitaip… Juk pasirodo gali būti „Vienaragių tiltas“, Supynių tiltas, Greito maisto tiltas turintis stebuklingas robotų rankas, Sušių tiltas, Internetinių žaidimų tiltas, Ekstremalių pojūčių tiltas, tiltas skirtas tik žirgams, tiltas, kuriuo žengdami galėtume pasiekti net saulę, įvairiomis žibančiomis girliandomis puoštas tiltas, o kur dar įvairiausi tiltai automobiliams, pėstiesiems, traukiniams! Po džiugių ieškojimų mokiniams teko sužinoti tiltų tipus, kodėl ir iš kokių medžiagų statomi tiltai bei atlikti matematinę veiklą – sužinoti, kiek tiltų yra Panevėžio mieste. Nuomonės, skaičiai išsiskyrė, bet dauguma ( drauge su tiltais skirtais pėstiesiems ) suskaičiavo jų 10. Buvo mokinių, kurie įvardijo gatves, kur randasi šie tiltai ir net nufotografavo, atsinešė nuotraukėles. Na, o projektą vainikavo namuose su tėvelių pagalba sukurti, iš įvairių medžiagų sukonstruoti tiltai ir pristatyti klasės draugams. Nuoširdžiai dėkoju tėveliams už įsitraukimą, pagalbą vaikams, už nuostabius kūrybinius darbus! Tiltų paroda šią savaitę puošia Pradinę mokyklą. Kviečiame apsilankyti.
Žalioji palangė
Vasario, kovo mėnesiais 3d klasės mokiniai dalyvavo pasaulio pažinimo tiriamosiose pamokose „Žalioji palangė“. Klasės bendruomenė paskelbė įvairių daržovių augalų lenktynes. Pamokų metu vaikai skaitė augalų auginimo instrukcijas, ieškojo saulėtos palangės, matavo palangės bei šiltnamio plotį, ilgį, lango aukštį, skaičiavo jų perimetrą, planavo, kiek ant palangės tilps vazonėlių, kiek jiems užpildyti reikės žemių, ugdė kantrybę stengdamiesi neperlaistyti augalų, kad jiems nepakenktų.
Ant klasės rytinės palangės įrengtame šiltnamyje varžėsi įvairiausių daržovių: moliūgų, žirnelių, pupelių, laiškinių svogūnų daigai. Gausiausiai sudygusius daigus retinome, o tvirčiausius pikavome į atskirus vazonus. Ateityje lauksime, kuris iš augaliukų pirmas pražys, užmegs vaisius, vertinsime daržovių formą, spalvą, kvapą, o rudenį – skonį. Didžiąją dalį daržovių daigų vaikai išsinešė į namus auginti toliau.
Šių lenktynių laimėtojai ir aktyviausi jų dalyviai – mūsų vaikai. Jie įgijo žinių, patyrė auginimo džiaugsmą stebėdami ir tyrinėdami augalus, mokėsi dirbti komandoje.
Mokytoja Jolita Bujokė
Dirbtinio sniego gamyba ir panaudojimas arba kai norisi dairytis į ledų vitrinas!
Ne, neišsigąskite, žiemos nekviečiame sugrįžti!
3b klasė jau ruošiasi pavasario ir vasaros skanumynams – ledams! Kovo 25 d. mokiniai gamino ledus. Šių, ne šaltų, sniego ledų gamyba paprasta, tereikia keletos ingredientų: sodos, plaukų kondicionieriaus, stiklinės ir dubenėlio. Sniego ledų gamyba mokiniams suteikė labai daug teigiamų emocijų, skatino kūrybiškumą bei nuteikė raminančiai.
Švenčiame inžinerijos mėnesį – saulės elektrinės
3c klasės mokiniai intensyviai domisi inžinerijos rūšimis. Kovo 22 d. klasėje lankėsi mūsų klasės mokinio Jokūbo tėtis Tadas. Mokiniai sužinojo inžinerijos rūšis, kad ji gali būti civilinė, automobilių, aplinkos, elektros, energetikos ir dar daugybę kitų. Plačiau buvo papasakota apie energetikos inžineriją. Susipažinome su alternatyvia energetika – saulės elektrinėmis. Sužinojome, kas sudaro saulės elektrinę, kur jos gali būti konstruojamos, kaip jos planuojamos, projektuojamos. Pamatėme, kas gali atsitikti, kai padaroma klaida. Pamokos metu mokiniams teko pasitikrinti gautas žinias ir atsakyti į užduodamus svečio klausimus. Aktyviausių mokinių laukė staigmena – dovanėlės. Nuoširdžiai dėkojame Jokūbo tėčiui.
Mokytoja Audronė
Būsime inžinieriais!
Kovo 14 d. 3a klasės mokinio Adomo Skaržausko tėvelis suorganizavo išvyką į HARJU ELEKTER UAB. Tai įmonė gaminanti unikalias elektrotechnines sistemas laivams ir pramonei. Mokiniai susipažino su elektros skirstymo ir valdymo įranga, įvairiomis elektros grandinėmis. Mechanikos inžinierė Sonatina Butėnienė paaiškino, kaip ši įmonė prisideda prie tvaresnės aplinkos kūrimo, atsakė į mokinių užduodamus klausimus. Aktyviausieji buvo apdovanoti atminimo dovanėlėmis. Dėkojame Adomo tėveliui už suorganizuotą išvyką į įmonę, kuri užtikrina visiems galimybę naudotis prieinama, patikima ir modernia energija.
Mokytoja Laimutė
Kartu su Panevėžiu švenčiame inžineriją
Kovo 22 d. 4a klasės mokiniai susipažino su inžinieriaus profesija. Laisvės aikštėje aplankyta mobili STEAM laboratorija – „Infomobilis“, kurio ilgis siekia net 17,5 m. Jame sumontuota moderni technika: 3D spausdintuvai, tekinimo ir frezavimo staklės, įvairūs mokomieji stendai. Darbuotojai pristatė technologijų ir inžinerijos svarbą, demonstravo, kaip veikia įrenginiai. Mokiniai suprato, kaip tai pritaikoma logistikoje, pramonėje, šiukšlių rūšiavime bei buitinėje aplinkoje. Visus sužavėjo robotas, kepantis blynus. Mindami dviratį, mokiniai turėjo pagaminti elektros energijos tiek, kad vienu metu degtų elektros lemputė, veiktų elektrinis virdulys ir garso kolonėlės. Atlikę šią užduotį suprato, kad daugiausia elektros energijos suvartoja elektrinis virdulys. Teko ne tik energingai pasportuoti, bet ir stebėti prietaisų parodymus, kad elektros būtų pagaminta nei per daug, nei per mažai. Mokiniai susipažino su fizikiniais reiškiniais, sužinojo, kas yra mechaninė galia ir sukimo momentas, elektronika, suprato, kokia yra matematikos nauda. Plėtė pažinimo, komunikavimo ir skaitmeninę kompetencijas.
Mokytoja Birutė
Simetrija aplink mus
Simetrija viena iš pagrindinių sąvokų matematikoje. Bet tikrai negalime nesutikti, kad ji taip pat yra svarbi rašyme, skaityme, mene, architektūroje. Tad kovo 12, 13, 18 dienomis 3 c klasės mokiniai dalyvavo patirtinėse matematikos pamokose „Simetrija aplink mus“. Susipažinę su teorine medžiaga, su ašine simetrija ir sužinoję, kad figūros gali turėti daugiau nei vieną simetrijos ašį, ėmėsi praktinės veiklos. Mokėsi nubrėžti simetrišką formą, simetrišką objektą, kūrė simetriškus piešinius. O mokyklos erdvėse, jos kiemo teritorijoje bei per fizinio pamoką eidami sportuoti į FK „Panevėžys“ stadioną ieškojo ir fotografavo simetriškus objektus. Simetrija taip pat formuojasi per piešimą, lipdymą. Tad dailės pamokose atliko kūrybinę užduotį „Velykinis margutis“. Mokiniai įsitikino, jog simetrija labai svarbi žmogaus gyvenime, kūrybinėje veikloje. Juk labai svarbu proporcingumas, pusiausvyra, darnumas.
Mokytoja Audronė
Finansų matematika
4c klasės mokiniai kovo 14 d. mokėsi valdyti savo finansus. Tikslui pasiekti atlikome daug darbų- išsiaiškinome, kas yra asmeninių finansų valdymas, biudžetas, kaip reikia taupyti ir atsakingai skolintis. Stebėjome prekių kainas parduotuvėse per išpardavimus, lyginom, svarstėm kaip geriau pirkti. Apsilankėme SEB banke, kur vadybininkė Aistė ekskursijos metu aprodė banko patalpas, papasakojo, ką dirba darbuotojai, kokias paslaugas gauna klientai. Sužinojome apie pinigų naudojimą nuo senųjų laikų, matėme pirmosios kupiūros, pagamintos Kinijoje, nuotrauką. Labai sudomino netikėti ir įvairūs žmonių naudoti atsiskaitymo būdai. Žaidėme linksmą žaidimą- kas yra poreikis, o kas noras. Darbuotoja Aistė papasakojo apie mokinių naudojamas banko korteles, kaip jas saugoti, kad ilgiau tarnautų . Sukūrėme vaikiškų banko kortelių dizainą- tokį, kuris būtų ryškus, linksmas, pastebimas, išskirtinis. Kas žino, gal pagal mūsų siūlymus kada nors bus gaminamos tokios kortelės.
Mokytoja Zita Nefienė
Rūšiuoju – vadinasi, skaičiuoju ir tausoju
3c klasėje įgyvendintas ilgalaikis STEAM projektas „Rūšiuoju – vadinasi, skaičiuoju ir tausoju“. Klasėje vyko pokalbis diskusija apie rūšiavimą, mokiniai žiūrėjo vaizdinę, garsinę medžiagą. Namuose dviejų savaičių laikotarpyje atliko tyrimą “Kokių atliekų namuose išmetu daugiausiai?”. Po tyrimo klasėje vyko aptarimas, diskusija. Paaiškėjo, kad per šį laikotarpį namuose daugiausiai buvo surinkta popieriaus atliekų. Projektinę veiklą tęsėme įdomia edukacija „Pirkdamas mąstau – rūšiuodamas taupau“ Panevėžio gamtos mokykloje. Ten mokiniai gilino žinias : susipažino su sutartiniais pakuočių ženklais ir sužinojo, kur juos rasti, pateikė rūšiavimo pavyzdžių iš savo namų, įvardino atliekų rūšiavimo naudą gamtai ir aplinkai. Draugiškai pasitarę, nusprendėme apsilankyti įmonėje AB „Panevėžio specialus autotransportas“. Buvome maloniai priimti ir supažindinti su labai reikalinga, svarbia, aktualia įmonės veikla, pamatėme šiuolaikišką miesto priežiūros darbams reikalingą specialios paskirties automobilių parką. Sužinojome, kad jau nuo kovo – balandžio mėnesio įmonėje bus renkamos žaliosios atliekos bei mieste statomi rudi konteineriai skirti biologinėms atliekoms – maisto ir virtuvės atliekų rūšiavimui. Tad daugiabučių namų gyventojams bus dalinami maisto atliekų rūšiavimui skirti kibirėliai. Sužinota, pamatyta tikrai daug. Išvykos pabaigoje laukė atrakcija. Bandėme nuspėti bendrą klasės mokinių svorį. Spėliojome gal 500 kg, o gal 600 kg, daugiausiai – 800 kg. Mūsų visų spėjimai buvo klai-din-gi. Pasisvėrus paaiškėjo, kad bendras klasės mokinių svoris 1t 20kg! Buvo labai netikėta. Projektinę veiklą per dailės, technologijų pamokas užbaigėme darbeliu. Panaudodami skardines ir plastiko butelius visi pasigaminome pieštukines. Dabar svarbiausia drauge su suaugusiais tinkamai pritaikyti gautas žinias, o domėtis vykstančiais pokyčiais mūsų sparčiai kintančiame gyvenime.
Mokytoja Audronė
Tūkstantmečio mokyklos
Rūšiavimas – diskutuojame ir dalyvaujame edukacijose
Vasario mėnesį, prieš pat žiemos atostogas, 3b klasės mokiniai dalyvavo dviejose edukacijose – nuotolinės pamokos metu susipažino su rūšiavimo sąvoka, teisingu rūšiavimu, o teorines žinias mokiniai pritaikė, rūšiuojant savarankiškai, Gamtos mokykloje.
Mokiniai edukacijų
metu:
susipažino su sutartiniais pakuočių ženklais, sužinojo, kur šiuos ženklus rasti;
pateikė rūšiavimo pavyzdžių iš savo namų aplinkos;
įvardino atliekų rūšiavimo naudą gamtai ir aplinkai;
diskutavo apie žmogaus atsakomybę saugant ir rūpinantis gamta.
Galiausiai mokiniai pripažino, jog rūšiavimas reikalauja žinių, o siekiant išvengti netinkamo rūšiavimo į pagalbą kviečiasi suaugusiuosius – tėvelius, senelius, mokytojus.
STEAM projektas „Kiek kainuoja mano keksiukas?“
Ruošdamiesi Kaziuko mugei, 4a klasės mokiniai siūlė galimų prekių idėjas. Paaiškėjo, kad viena populiariausių prekių yra keksiukai. Iš jau turimos patirties žinoma, kad ne visiems pavyksta savo gaminius parduoti. Todėl vasario 26 d. – kovo 1 d. mokiniai atliko užduotis, padedančias apskaičiuoti keksiukų kainą. Aptarėme du receptus – šokoladinių ir su „Nutell“. Mokiniai manė, kad galbūt labiau bus perkami keksiukai su „Nutella“, taigi ir skaičiavo jų kainą. Pirmiausia, siekdami sutaupyti, ieškojo reikiamų akcinių produktų elektroninėse parduotuvėse. Apskaičiavo, kiek kainuoja visi produktai ir sužinojo, kad vieno keksiuko kaina – 35 centai. Dar pastebėjo, kad reikia pridėti papuošimo medžiagų, suvartojamos energijos, vandens, reikalingo išplauti indams kainą. Skanėstas bus parduodamas Kaziuko mugėje, tad pardavėjas nori pelno ir parduoti visas prekes. Tai kiek gi kainuoja vienas keksiukas? Siūlė įkainoti nuo 50 centų iki 1 euro. Pasibaigus mugei paaiškėjo, kad keksiukų po 1 eurą visų parduoti nepavyko, nes buvo pigesnių panašių gaminių.
Mokytoja Birutė
Simetrija aplink mus
Vasario 26, 28 d. 3a ir 3d klasių mokiniai dalyvavo patirtinėse matematikos pamokose „Simetrija aplink mus“. Mokiniai susipažino su simetrijos rūšimis, braižė simetrijos ašis, mokyklos aplinkoje, savo namuose, gamtoje ieškojo simetriškos bruožų. Trečiokai suprato, kad simetrija reiškia darną, grožį ir harmoniją.
Mokytojos Laimutė ir Jolita
Planuojame klasės remontą
Kovo 5 d. 4 b klasės mokiniai atliko taikomosios matematikos TŪM praktinę veiklą ,,Planuoju remontą. Plotas ir perimetras“. Mūsų klasės mokiniai nusprendė, kad būtiniausia klasėje perdažyti sienas. Darbo plano sudarymas ir eiga:
• klasės matavimas.
• sienų ploto ir perimetro skaičiavimas.
• remontui reikalingų priemonių kainų sužinojimas ieškant internetinėse parduotuvėse ir tariantis su tėveliais.
• Surinktos informacijos aptarimas ir bendro sprendimo priėmimas.
Iš šio projekto sužinojome, kad norint perdažyti klasės sienas mums kainuotų 265.87 Eur, jei darbus atliktume su tėvelių pagalba, o ne samdant darbuotojus. Šiai užduočiai atlikti prireikė 4 pamokų, tačiau supratome kaip reikia planuoti remonto darbus ir kiek tai kainuoja.
Mokytoja Vida
Sniegas pavasarį
Kovo 8 d. per gamtos mokslų pamoką 3a klasės mokiniai atliko eksperimentinį darbą „Dirbtinio sniego gamyba ir panaudojimas“. Sniego gaminimui naudojo du ingridientus: sodą ir plaukų kondicionierių. Į dubenį supylė 3 stiklines sodos ir pusę stiklinės plaukų kondicionieriaus . Viską gerai išmaišė šaukštu. Kai pradėjo standėti, rankomis formavo sniego gniūžtes, statė sniego senį. Iš pagaminto sniego galima formuoti arktines scenas, kurti koliažus. Toks darbas lavina kūrybiškumą, vaizduotę, atpalaiduoja, ramina.
Mokytoja Laimutė
Mano svajonių kelionė po Lietuvą!
Vasario 28d. – kovo 6 d. 4a klasės mokiniai atliko TŪM patirtinę/taikomąją matematikos ilgalaikę užduotį „Mano svajonių kelionė po Lietuvą“. Buvusioje laikinojoje Lietuvos sostinėje daugybė unikalių objektų, todėl labai svarbu suplanuoti kelionės trukmę, maršrutą, apskaičiuoti išlaidas, sužinoti bent po 1-2 faktus apie lankytinus objektus. Detalus kelionės planas buvo padarytas per matematikos pamoką, o Kaune mokiniai naudodamiesi telefonais žemėlapiuose susidarė reikiamus maršrutus, atpažino nuotraukose esančius objektus, nuskaitę QR kodus rinko informaciją, fiksavo kelionės akimirkas. Aplankė sklulptūrą raidei Ė „Taškas“, nes tai vienintelė raidė, neturinti analogų jokioje kitoje pasaulio kalboje. Lankėsi nacionaliniame M. K. Čiurlionio muziejuje, kuris yra vienas seniausių ir didžiausių dailės muziejų Lietuvoje. Žiūrėjo VR filmą „Angelų takais“ ir dalyvavo edukacijoje „Pagauti Čiurlionio debesį“. Viena seniausių Lietuvos mūrinių pilių – Kauno pilis ir gido pasakojimas nukėlė visus daugiau nei 600 metų į praeitį. Nemuno ir Neries santakoje mokiniai sužinojo, kodėl saugomas negyvybingas medis – Santakos gluosnis. Visus nustebino du inžineriniai statiniai. Pirmasis – Simono Daukanto pėsčiųjų tiltas, laikomas įtemptų lynų. 1996 m. liepos 4 d. Valstybės dienos proga lakūnas Jurgis Kairys pirmą kartą pasaulyje legaliai praskrido po šiuo pėsčiųjų tiltu. Antrasis – Aleksoto funikulierius, vienas iš seniausių veikiančių virvinių bėginių keltuvų Europoje, o Kaunas – vienintelis miestas Baltijos šalyse, kur galima naudotis šia unikalia transporto priemone. Atlikdami užduotis mokiniai taikė matematikos ir IT gebėjimus artimoje aplinkoje, gilino socialinę ir pažinimo kompetencijas.
Mokytoja Birutė, socialinė pedagogė Lina
Projektas ,,Muilo gamyba ir istorija”
Kovo 8 d. su 4b klasės mokiniais nusprendėme patys pasigaminti rankų darbo muilą. Mums tai atlikti padėjo Saulės Paltanavičiūtės knyga ,,Eksperimentai vaikams” ir mokomieji filmai. Šis projektas apie muilo gamybą leido mokiniams sužinoti, kad muilo receptui daugiau nei 4500 metų ir tai buvo vienas pirmųjų žmonijos istorijoje chemijos produktų. Sumaišę aliejų, augalų pelenus ir tai pavirinę ant ugnies žmonės gavo netirpstančią medžiagą, kuri pašalina purvą. Šis receptas užfiksuotas ant šumerų molinės lentutės Vakarų Azijoje. Jie buvo pirmieji, kurie savo drabužius skalbė muilu. Mes taip pat galime pasigirti, kad savo gimtajame mieste, Panevėžyje, turime muilo fabriką, kuris savo veiklą vykdo nuo XX a.
Džiaugiamės, kad pavyko su tėvelių pagalba atlikti šį eksperimentą. Likome labai patenkinti savo pačių pagamintu produktu ir jautėmės kaip tie išradėjai šumerai.
Mokytoja Vida
Svajonių kelionė
4c klasės mokiniai kovo 4 d. atliko praktinės- taikomosios matematikos užduotį ,,Svajonių kelionė“. Ruošdamiesi kelionei pakartojom kelio ženklus, apžiūrėjom Panevėžio miesto planą, kokiomis gatvėmis teks keliauti nuo mokyklos iki Velžio kelio. Prisiminėm kelio- laiko- greičio uždavinius, nes turėjom suskaičiuoti žingsnius, laiką ir apskaičiuoti vidutinį greitį. Aplankėm ,,Pabėgimų kambarį“, kur susipažinome su dirbtinio intelekto kurtomis užduotimis. Nelengva buvo įveikti užkoduotas užduotis ir ištrūkti iš kambarių.
Mokytoja Zita Nefienė
Kiek kainuoja mano keksiukas?
Panevėžio pradinės mokyklos 4c klasės mokiniai vasario 28 d. – kovo 1 d. vykdė STEM projektą ,,Kiek kainuoja mano keksiukas?‘‘ Rinkom receptus, dalinomės . Daug darbo įdėjom, kol apskaičiavom produktų kiekių kainas. Pritaikėm žinias apie trupmenas, matinius skaičius, jų smulkinimą ir stambinimą. Keksiukus kepėm namuose, su šeimos pagalba. Pasiruošėm puikių kepinių mokyklos Kaziuko mugei. Dar apskaičiavom pelną ir planavom išlaidas. Buvo smagu!
Mokytoja Zita Nefienė
Gamtos mokslų tiriamasis darbas „Skęsta – tirpsta – plūduriuoja“
Vasario 9 d. 3a klasės mokiniai per gamtos mokslų pamoką sužinojo, kad popieriaus savybes ir paskirtį lemia žaliava, užpildai, priedai, gamybos technologija. Popieriaus gamybai naudojamas natūralus pluoštas celiuliozės pagrindu, dažniausiai gaminamas iš minkštos medienos masės. Kartais naudojamas medvilnės, lino ar kanapių pluoštas. Aptarėme gerai vaikams žinomas 7 popieriaus rūšis: rankšluostinis, laikraštinis, tualetinis, kepimo, rašomasis, kartonas, dovanų. Atliko tyrimą „Skęsta – tirpsta – plūduriuoja“ ir stebėjo, kurios popieriaus rūšys tirpsta , kurios skęsta, o kurios plūduriuoja vandenyje. Padarė išvadas, užpildė mokinio veiklos lapą.
Klasės mokytoja Laimutė
Projektas „Klasės remontas“
4a klasėje vyko apklausa „Apie mūsų klasę“. Tarp pasiūlymų, ką reikia klasėje pakeisti, kartojosi pastebėjimas, kad reikia remonto. Nemažai mokinių ir manė, kad jie patys galėtų nudažyti sienas. Tačiau nuo ko pradėti? Vasario 12 –14 d. atlikome patirtinę/taikomąją matematikos užduotį „Planuoju remontą. Plotas ir perimetras“. Mokyklos direktorės pavaduotoja ūkiui Rima paaiškino, kaip parenkami dažai ir grindų dangos. Pastatų priežiūros specialistas Rimantas parodė, kaip pamatuoti sienas, grindis, lubas bei patarė, kaip apskaičiuoti paviršių plotus, perimetrus, kaip apskaičiuoti reikiamus dažų, glaisto kiekius. Mokiniai sužinoję, kiek įvairių darbų reikės padaryti suprato, kad patys gali tik padėti planuoti remontą. Taigi, panaudoję IT gebėjimus sukūrė lenteles „Plotai ir perimetrai“, „Medžiagos, įrankiai, priemonės“ bei „Darbai“. Pasiskirstę į komandas, matavo klasės ilgį, plotį, aukštį, apskaičiavo sienų, lubų ir grindų plotus bei grindų perimetrą. Skirtingų prekybos centrų el. parduotuvėse ieškojo reikiamų prekių, skaičiavo, kiek jų reikės nupirkti. Apskaičiavo, kad tik medžiagoms ir priemonėms numatoma išleisti apie 2000 Eur. Suprato, kaip svarbu saugoti klasės patalpą, ją prižiūrėti. Mokiniai taikė ir gilino plotų ir perimetrų skaičiavimą artimoje aplinkoje, plėtė žinias apie erdvines figūras. Suprato, kaip matematikos žinios panaudojamos gyvenimiškose situacijose. Gerino bendravimo ir bendradarbiavimo bei komandinio darbo įgūdžius.
Mokytoja Birutė
Planuojame klasės remontą
Vasario 12 d. 4c klasės mokiniai atliko praktinės taikomosios matematikos užduotį -TŪM praktinę veiklą ,,Planuoju remontą. Plotas ir perimetras“. Ši užduotis ne tik sudomino, bet ir įtraukė mokinius sienų ploto ir perimetro skaičiavimams. Juk svarbu žinoti, kiek kainuos dažai ir visos kitos priemonės. Pirmiausia apie remonto darbų planavimą pasiklausėm tėvelių, mokyklos staliaus ir direktorės pavaduotojos ūkio reikalams. Rinkome informaciją ir dalinomės komandose. Tada sudarėme darbų planą. O jis išėjo ilgas. Pasiskirstėme užduotis ir ieškojome internetinėse parduotuvėse dažų, grunto, volelių, teptukų, apsauginės juostos, plėvelės baldams uždengti, dažytojo aprangos, akinių, pirštinių. Dar reikėjo išsiaiškinti, kokie dažai ir jų spalvos tinka būtent klasei. Išsirinkome kokybiškas ir nebrangias prekes, apskaičiavom jų kainas su nuolaidomis. Ir sužinojome, kad perdažyti klasės sienas kainuotų 130 eurų, jei darbus atliktume padėdami tėveliams. Užduočiai atlikti prireikė net 4 pamokų, bet buvo verta – pritaikėme daug matematinių žinių. Dabar vaikai žino, kaip nelengva ir nepigu atlikti remonto darbus, todėl reikia saugoti klasę, kad kuo ilgiau būtų švaru ir malonu joje mokytis.
Mokytoja Zita
Kiek sveria mano kuprinė?
Vasario 9 d. 3c klasės mokiniai atliko patirtinės / taikomosios matematikos ilgalaikę užduotį – TŪM praktinę veiklą “Kiek sveria mano kuprinė?”. Ši užduotis ne tik sudomino, bet ir įtraukė 3c klasės mokinius skaičiavimams, analizavimui, diskutavimui. O skaitydami lentelėje mokinių užrašytus duomenis ir braižydami diagramas, palietėme temą “Statistika mokykloje”. Yra kaip yra. Turime stengtis, kad kuprinių svoris mažėtų. Žinome, kad optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų sudaryti ne daugiau kaip 10 – 15 proc. mokinio kūno masės. Deja… priemonių turime tikrai daug, bet juk ne kiekvieną dieną jų reikia. Aptarėme , kad visi mūsų mokiniai turime asmenines spinteles. Juk nereikalingas mokymosi priemones galime jose pasidėti, palikti. Juk tam jos ir skirtos. Svarbiausia susitarimus įgyvendinti, kad taptų įgūdžiu. Tai ir bus mūsų siekiamybė.
Primename pagrindinius reikalavimus keliamus mokyklinėms kuprinėms.
• Į mokyklą daiktus neštis tik mokyklinėje kuprinėje.
• Nešamos kuprinės apačia neturi būti žemiau moksleivio juosmens.
• Optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų sudaryti ne daugiau kaip 10 – 15 proc. moksleivio kūno svorio.
• Didžiausias pilnos kuprinės svoris neturi viršyti 15 proc. moksleivio kūno svorio.
• Kuprinėje turi būti tik tą dieną reikalingi daiktai.
• Nešant kuprinę, visada užsidėti diržus ant abiejų pečių; diržai turi būti nei per daug suveržti, nei per laisvi.
• Mokyklinių kuprinių išorinėje pusėje turi būti pritvirtinti atšvaitai.
Mokytoja Audronė
Edukacinės pamokos Panevėžio moksleivių namuose
Sausio 31 d. 3a klasės mokiniai vyko į Panevėžio moksleivių namus. Berniukai dalyvavo edukacinėje programoje „Mano pirmasis modelis“. Mokėsi pradinio lėktuvų
modeliavimo. Mokiniai susipažino su aerodinamikos principais, pasigamino nesudėtingus lėktuvų modeliukus.
Mergaitės dalyvavo edukacinėje programoje „Mokausi turistauti“. Susipažino su turizmo technikos elementais. Praktiškai išbandė laipiojimą alpinistine sienele, oro perkėlas, Išmoko naudoti
karabinus.
Mokytoja Laimutė
Matematika „RoboLabe“
Sausio 18 d. 3a klasės mokiniams matematikos pamoka vyko „RoboLabe“. Metodininkė Inga supažindino su robotu CLEMENTONI Mind Designer. Mokiniai mokėsi programuoti. Robotas užprogramuotas ant kilimėlio atliko reikiamus žingsnius link teisingų aritmetinių veiksmų skaičiavimo atsakymų. Mokiniai, dirbdami porose, įtvirtino sudėties, atimties, daugybos ir dalybos 1000 ribose skaičiavimo įgūdžius.
Mokytoja Laimutė
Turguje
Panevėžio pradinės mokyklos 3c klasės mokiniai gruodžio mėnesį visuomeninio ugdymo pamokose mokosi finansinio raštingumo. Temos įvairios: „Ar viską galiu nusipirkti?“, „Verslininkų darbai“, „Taupyti ar skolintis?“. Gruodis baigiasi, temos aptartos, įvairios užduotys atliktos. Tad išeitų temų įtvirtinimui iškeliavome į Panevėžio miesto centrinę turgavietę. Čia buvo surengta edukacinė pamoka, kurią pravedė Centrinio turgaus vadovė Asta Pačekajūtė. Pirmiausiai mokiniai buvo supažindinti su turgaviete, prekyba, neįprastomis, vaikams gan paslaptingomis ir jiems nematytomis prekėmis. Įtraukus, žaismingas direktorės Astos pasakojimas, darbo turguje specifikos bei prekių pateikimas, kai kurių darbuotojų ( pvz., žvejybos priemonės ) pristatymas susietas su jų pasiekimais, laimėjimais sužadino vaikų smalsumą, patraukė išskirtinį dėmesį. Bet svarbiausias edukacijos tikslas – mokyti vaikus ekonomiškai apsipirkti. Kadangi visai klasei turgaus vadovė įteikė 20 Eur, tai dar buvo labai svarbu, kad visa klasė priimtų vieningus sprendimus. Trečiokai vieningai sprendė, ką už šiuos pinigėlius bus galima įsigyti: pirkti daržoves, vaisius, mėsos gaminius, gėles. Čia problemų nekilo. Visi vieningai nusprendė – lašinių! Puiku. Lašinių, tai lašinių. Bet priėjus prie prekystalio pamatėme, kad jų yra įvairių. Tad įsigijome dviejų rūšių. Jei turime lašinių – reikia duonytės. O turguje jos pasirinkimas labai didelis. Juoda duonytė greit nukeliavo į mūsų krepšį, kurį susitikimo pradžioje gavome dovanų drauge su 2024 metų magnetiniais kalendoriukais. Bet čia laukė staigmena – šilta , forminė duonelė! Ją, už savo pinigėlius, nusipirko dauguma klasės vaikų. O prie šios duonelės vaikai užsinorėjo sviestuko. Tad pirmyn į pieno parduotuvėlę! Perkame, perkame, o pinigėlių vis dar turime – 6 eur. Tad dar įsigijome dviejų rūšių dešrytės. Po paskutinio pirkinio liko 0,40 cnt. Visi vieningai nusprendė, kad pinigėliai keliaus į klasės fondą. Tiek nusipirkti skanumynai, tiek šaltukas palietęs mūsų visų rankytes, kojytes paskatino skubėti į namučius – Pradinę mokyklą. O pakeliui kai kas už savo pinigėlius nusipirko spanguolių, nes mama prašė nupirkti šventiniam kisieliui, kai kas pirko šakotį ar dovanėles sesutei, broliukui. Taip pat gavome ‚magaryčių“: mandarinų, svogūnų prie lašinukų ir net … diržus, kad mūsų, o gal…tėčių kelnes prilaikytų, o gal jas papuoštų? Sužinojome naują žodį „magaryčios“, kurių gavome, nes buvome mandagūs, pasisveikinome, atsidėkojome, palinkėjome sėkmingos prekybos. Ir dar! Aplankėme Amelijos močiutę, kuri turguje prekiauja šiltomis, gražiomis striukėmis. Jei ne šaltukas, mes dar tikrai būtume pasibuvę. Yra pradžia, yra ir pabaiga. Atsidėkodami už puikią edukaciją vadovei Astai įteikėme drauge su tėveliais gamintus šventinius žibintus. O kas toliau? O toliau buvo skani, gardi, triukšminga puota klasėje! Nuoširdžiai dėkojame Ilonai Ilona Jakševičienė už tarpininkavimą ir nuostabiai edukatorei, Centrinio turgaus vadovei Astai Pačekajūtei.
Tūkstantmečio mokyklos
Mokytoja Audronė
„Įdomiausio sprendimo“ nominacija
Gruodžio 18 d. Panevėžio regioniniame STEAM atviros prieigos centre vyko verslumo skatinimo iniciatyvos „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“ baigiamasis renginys. Mūsų mokyklos komanda: Gabija Stakelytė, Barbora Lukoševičiūtė, Aistė Jučaitė, Liepa Defnė Seferoglu, Tėja Biraitė, Adelė Juknevičiūtė, Adomas Ragažinskas pristatė aukcione iš UAB Specagra „nusipirktą“ iššūkį – EKOLOGINIO ŪKIO VIZUALIZACIJĄ. Visą mėnesį mokiniai domėjosi, kokie yra ūkininkams taikomi pagrindiniai aplinkosauginiai ir klimatą mažinantys reikalavimai, ieškojo informacijos apie sėjomainą, vėjo jėgaines, saulės elektrines, kompostą, lankėsi tėvelių ekologiniuose ūkiuose. Mokiniai sukūrė net keletą ekologinių ūkių vizualizacijų. Šio iššūkio įdomybė ir atradimas – grybų „Liūto karčiai“ auginimas. Apie jų auginimo subtilybes mokykloje mokiniams papasakojo „Grybų fermos“ įkūrėjas A. Kiela.
Mūsų mokyklos komandai buvo įteikta „Įdomiausio sprendimo“ nominacija.
Mokiniai dovanų gavo BA-TU-TĄ!
Visus renginio dalyvius mokiniai vaišino iš ekologinio ūkio burokėlių iškeptu pyragu!
Renginio metu smagias kalėdines dainas dainavo mokyklos dainavimo studijos „Muzikos kūrybinė laboratorija“ mažieji dainininkai ir jų vadovė muzikos mokytoja Rūta Remenytė – Linkonė.
Nuoširdus AČIŪ UAB Specagra darbuotojams, mokytojoms Audronei, Editai, Birutei Zitai, Indrai, mokinių tėveliams už iššūkio sprendimų ieškojimus ir pagalbą kuriant ekologinių ūkių vizualizacijas.
Išmokome ir sužinojome labai daug!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia