Menu Close

Veikianti lyderystė

Sportuojame linksmai

Balandžio 16 d. Panevėžio pradinės mokyklos mokytoja Daiva Brazdžionienė ir Panevėžio regos centro ,,Linelis“ tiflopedagogė Audronė Petronaitytė vedė pamoką 13 klasei ,,Netradicinių sporto šakų elementų panaudojimas fizinio ugdymo pamokose“. Mokytojos pristatė ir parodė, kaip galima paįvairinti fizinio ugdymo pamokas panaudojant  Kangoo jumps, Pound, Zumbos elementus. Pamokos dalyvės ne tik klausėsi, bet ir aktyviai dalyvavo praktinėje veikloje. Tikimės, kad savo fizinio ugdymo veiklose panaudos ir pritaikys įgytas žinias.

Mokytojos Daiva Brazdžionienė, Audronė Petronaitytė

Stažuotė TŪM mokymuose ,,Meno ir mokslo jungtys“
Balandžio 16 d. Panevėžio pradinės mokyklos bibliotekininkės vyko į stažuotę Marijampolėje. Aplankė Beatričės Kleizaitės – Vasaris menų galeriją. Susipažino su Marijampolės miesto istorija, ankytinomis vietomis. Svečiavosi Marijampolės menų mokykloje, kur aprodė meniškai stilingas erdves, novatoriškas direktoriaus idėjas. Grįžtant į Panevėžį, stabtelėjome Prienų Justino
Marcinkevičiaus bibliotekoje. Čia bibliotekos darbuotoja labai nuoširdžiai pristatė J. Marcinkevičiaus gyvenimo fragmentus, aprodė poeto asmeninę biblioteką. Stažuotė buvo vertinga
ne tik kaip kultūrinė pažintis, bet ir kaip profesinio augimo patirtis – skatino refleksiją apie ugdymo praktiką, naujų idėjų paiešką.
Bibliotekininkės Indra ir Svetlana
Mokytojai mokosi
Kovo 25 d. Pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė ir Atviros klasės antroji mokytoja Agnė Kuginytė vyko į TŪM stažuotę Vilniuje, kur dalyvavo programos „STEAM ir įtraukiojo ugdymo integracija ugdymo procese” veiklose. Programos tikslas – pristatyti įtraukaus ir STEAM ugdymo gerąsias patirtis organizuojant mokinių praktines, projektines veiklas formaliame ir neformaliame bendrojo ugdymo mokyklose, įgyvendinančiose pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programose. Buvo apsilankyta Lietuvos švietimo įtraukties centre ir VšĮ „Sėkmingi vaikai“. Susipažinta su šių įstaigų veikla, erdvėmis, teikiamomis paslaugomis ir naudojamomis priemonėmis. Kalbėta apie Atvirų klasių modelio privalumus, iššūkius, įtraukios klasės valdymo modelius.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė
Kitokia diena
Panevėžio pradinės mokyklos direktorė Kristina ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia balandžio 15 d. dalyvavo UDM+ lyderystė dirbtuvėse „UDM+Lyderystė: UDM taikymas praktikoje – ar tikrai viskas nauja ir taip sudėtinga?”. Renginys vyko Lietuvos įtraukties švietime centre, Vilniuje. Renginio metu buvo susipažinta su UDM bei lyderystės veikiant sąsajomis, pasisemta įkvėpimo, kartu sprendžiant UDM taikymo iššūkius grupinio koučingo metodu.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia

 

Mokytojai mokosi

Vasario 26 dieną miesto ugdymo įstaigų pradinių klasių mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai susibūrė į prasmingą ir įkvepiančią 13-ąją pamoką, kurią vedė mokyklos psichologė Laura Liepinė ir socialinė pedagogė Lina Seferoglu. Susitikimo tema – „Socialinis emocinis ugdymas. Programa „Laikas jausti“. Šios programos tikslas – skatinti pirmų–ketvirtų klasių mokinių socialinių ir emocinių gebėjimų ugdymą, padedant jiems sėkmingai prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos. Pamokos metu dalyviai ne tik susipažino su įvairiais socialinio emocinio ugdymo metodais, kuriuos galima taikyti tiek pamokose, tiek užklasinėje veikloje, bet ir patys juos išbandė praktiškai. Bendradarbiavimas, naujos žinios ir gyvas patyrimas leido pedagogams ne tik praturtinti savo profesinius įgūdžius, bet ir įgyti įkvėpimo, kaip dar efektyviau ugdyti jaunąją kartą – jautrią, suprantančią ir pasirengusią kurti harmoningą ateitį.

Soc.pedagogė Lina ir psichologė Laura

Patirtis JAV
Mokyklos direktorė Kristina Žaltauskienė dalyvavo stažuotėje Jungtinėse Amerikos Valstijose. Vizitas buvo organizuotas Open World programos ir American Councils for International Education, suteikiant galimybę Lietuvos švietimo lyderiams iš arti susipažinti su įtraukiojo ugdymo modeliais JAV mokyklose.
Stažuotės metu susipažino su Vašingtonu, Kongreso biblioteka, kitais lankytinais objektais, o Ilinojaus valstijoje aplankė:
6 mokyklas;
1 specialųjį centrą;
1 universitetą;
stebėjo 11 pamokų/veiklų;
lankė įvairias organizacijas;
susitiko, kalbėjosi ir diskutavo su įvairaus lygmens švietimo ekspertais, mokiniais, tėvais, įvairių organizacijų atstovais,
išbandė ,,amerikietišką” gyvenimą
Direktorė Kristina Žaltauskienė
Mokytojai moko ir mokosi!
Sausio 20 d. Panevėžio pradinės mokyklos pradinio ugdymo mokytoja Neringa Čemerienė pristatė miesto bendrojo ugdymo mokyklų pradinio ugdymo mokytojams STEAM patyriminę veiklą „Medžiagos ir jų kiekiai gaminant obuolių pyragą“. 13 pamokoje buvo pasidalinta patirtimi, kaip integruotų veiklų metu mokiniai įgija ne tik teorinių žinių apie medžiagas ir jų kiekius, bet ir praktinių įgūdžių, apimančių matematinius skaičiavimus, maisto produktų pasirinkimą bei sveikos mitybos principus.
Mokytoja Neringa Čemerienė
Menų samprata ir raiška STEAM ugdyme
Gruodžio 16 dieną mūsų mokyklos mokytojos Neringa Čemerienė ir Asta Savickienė dalyvavo seminare „Aiškus, suprantamas, paveikus kalbėjimas“, kurį vedė Danutė Vaigauskaitė, scenos ir viešojo kalbėjimo ekspertė, humanitarinių mokslų daktarė, šalies meninio skaitymo konkursų komisijos pirmininkė. Šis seminaras – tai „Tūkstantmečio mokyklos I“ projekto tęstinės kvalifikacijos tobulinimo programos „STEAM ugdymo standarto diegimas Panevėžio miesto mokyklose” III modulio „Menų samprata ir raiška STEAM ugdyme“ III dalies „Menų integravimo į dalykų programas modeliai“ mokymai.
Seminaro metu charizmatiškoji lektorė supažindino dalyves ne tik su metodika, kaip ugdyti mokinių aiškią, suprantamą kalbą, gebėjimą sąmoningai skaityti tekstą ir logiškai jį perteikti, bet pateikė ir konkrečias praktines užduotis. Tai buvo naudinga patirtis ruošiant mokinius meninio skaitymo konkursams.
Mokytojos Neringa ir Asta
Lyderystė veikiant!
Gruodžio 5 dieną mūsų mokyklos mokytojos Agnė ir Gitana dalyvavo Juozo Balčikonio gimnazijoje vykusioje konferencijoje „Lyderystės vaidmuo užtikrinant mokyklos sėkmę: inovacijos, bendruomenė ir tvarumas.“
Konferencijos tikslas – lavinti lyderystės įgūdžius, dalintis gerąja patirtimi bei skatinti bendradarbiavimą tarp mokyklų.
Savo pranešimus skaitė VDU filosofijos profesorius Gintautas Mažeikis, KTU informatikos fakulteto mokslų daktaras VDU filosofijos profesorius Gintautas Mažeikis, KTU informatikos fakulteto mokslų daktaras Mikas Binkis, karjeros specialistų asociacijos vadovė Giedrė Valaitienė ir Juozo Balčikonio gimnazijos direktorius Raimondas Dambrauskas.
Pranešimai suteikė naudingų žinių apie mokytojo-lyderio savybes, apie inovatyvios pamokos kūrimą, taip pat kylančius iššūkius bei galimus sprendimų būdus.
Po pranešimų vyko darbas grupėse. Mokytojai dalijosi savo patirtimis apie inovacijų diegimą, tvarumo idėjas ir bendruomenės kūrimą mokyklose. Buvo įkvepianti patirtis!
Mokytoja Agnė
Lietuvos muzikos mokytojų respublikinė metodinė – praktinė konferencija ,,Muzikinis ugdymas: naujovės ir patirtys 6″
Lapkričio 27 d. Panevėžio ,,Vilties“ progimnazijoje vyko šeštoji Lietuvos muzikos mokytojų respublikinė metodinė – praktinė konferencija ,,Muzikinis ugdymas: naujovės ir patirtys 6″, kurią smagiai pradėjo progimnazijos mokinių atliekamas Žako Ofenbacho ,,Can Can” ritminis kūrinys su kibirų būgnais.
Renginio temos buvo aktualios, skatinančios ugdymo procese panaudoti įvairių mokymo metodų ir formų: ,,Sielos raktas”, ,,Dalykų integracijos galimybės”, ,,Muzikos terapijos taikymo galimybės ugdant įvairaus amžiaus grupės vaikus“, ,,STEAM ugdymas muzikos pamokose”, ,,Muzika ir robotai: netikėtas duetas”, ,,Oratorinės kalbos ypatumai. Pritaikymo principai” ir kt.
Ypatingai smagiai atlikome praktines užduotis, dainavome naujas dainas, žaidėme muzikinius žaidimus, išbandėme teisingo vokalo formavimo ir sceninio judesio pratimus, įsigijome mugėje iš autorių rankų naujų dainų rinkinių.
Sielos virpėjo ir širdys nurimo…
Muzikos mokytoja Rūta Remenytė – Linkonė
Stažuotė Italijoje
Panevėžio pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, TŪM veiklų mokykloje koordinatorė Dalia Dausienė kartu Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklų vadovais ir pedagogais lapkričio 23-29 d. dalyvavo stažuotėje „STEAM ugdymas Italijos švietime“.
Stažuotės tikslas – išanalizuoti STEAM ugdymo patirtis taikomas Italijos bendrojo ugdymo mokyklose.
Stažuotės metu buvo susipažinta su Italijos švietimo sistema, STEAM kompetencijų ugdymu pradinėse, progimnazijos ir gimnazijos klasėse, projektinių veiklų organizavimu mokyklose ir už mokyklos ribų, formaliojo ir neformaliojo STEAM ugdymo derme Italijoje. Aplankyti Padujos, Florencijos, Venecijos, Milano, Veronos miestai.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Smagu sulaukti svečių!
Lapkričio 21 d. Pradinėje mokykloje lankėsi Latvijos mokyklų pedagogų grupė. Viešnios susipažino su mokyklos erdvėmis, stebėjo mokinių veiklas, dalinosi savo patirtimi. Lapkričio 22 d. Panevėžio regioniniame STEAM atviros prieigos centre vyko Panevėžio miesto ir Latvijos Ogre miesto švietimo įstaigų atstovų susitikimas. Buvo kalbama apie bendravimo ir bendradarbiavimo būdus bei formas.
Smagu, kad turėsime draugų Latvijoje!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
13 pamoka miesto mokytojams
Lapkričio 19 d. anglų kalbos mokytoja Jūratė Antipirovičienė vedė 13 pamoką miesto mokytojams ,, DI įrankių ( Chat GPT ir Bing Image Creator ) pagalba planuojant pamokas “. Užsiėmimo metu susipažinę su Chat GPT ir Bing Image Creator programėlėmis, dalyviai mokėsi dirbtinio intelekto pagalba sukurti norimą paveikslėlį ar nuotrauką bei sėkmingai sukūrė norimos pamokos užduotis ir pamokos planą.
Anglų kalbos mokytoja Jūratė
Mokytojai moko
13 pamoka „Mėnesiai, metų laikai“
Lapkričio 14 dieną Panevėžio pradinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Diana Jankevičienė vedė pamoką 13 klasei „Mėnesiai, metų laikai”. Mokytoja pristatė pamoką, kurioje nenaudojo vadovėlių, pratybų, sąsiuvinių. Dalyvaujančios mokytojos atliko užduotis slido.com, kahoot, programose, dalinosi savo pastebėjimais. Svečiai domėjosi wordwall programos galimybėmis, atliekant pamokos įsivertinimą per QR kodą. Pamokos pabaigoje užvirė diskusija apie atnaujintas ugdymo programas ir vadovėlius.
Mokytoja Diana Jankevičienė
Įtrauktis švietime. Mokomės kartu
Lapkričio 7 d. Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje vyko respublikinė mokslinė – praktinė konferencija „Įtrauktis švietime. Mokomės kartu“. Joje žinias gilino mokyklos socialinė pedagogè Lina Seferoglu ir psichologė Laura Liepinė.
Respublikinės konferencijos tikslas – skatinti įtraukiojo švietimo principų diegimą ir jų plėtrą Lietuvos mokyklose, dalijantis gerąja patirtimi, ugdant socialinius emocinius mokinių įgūdžius bei plėtojant bendradarbiavimo tinklą tarp įvairių švietimo sistemos dalyvių, mokyklų bendruomenių ir švietimo politikos formuotojų.
Renginio metu savo knygą „Ko iš tikrųjų nori vaikai?“ pristatė Tauragės Martyno Mažvydo progimnazijos psichologė Eglė Ramanauskaitė. Ji taip pat pasidalino 5 žingsnių programa, kuri palengvina darbą su specialiųjų poreikių mokiniais.
Lietuvos įtraukties centro direktorės pavaduotoja Inga Nekrošienė konferencijos dalyviams pristatė centro veiklą ir teikiamas paslaugas.
Rašytojas, televizijos laidų vedėjas ir komunikacijos konsultantas Giedrius Drukteinis kvietė į diskusiją „Įtraukiojo ugdymo iššūkiai ir sprendimai kitose kultūrose“. Savo pranešime jis daugiausia dėmesio skyrė požiūriui į švietimą žydų kultūroje.
Antrojoje konferencijos dalyje mokyklos specialistės dalyvavo praktiniuose dailės, meno, muzikos, žaidimų ir emocijų pažinimo užsiėmimuose.
Socialinė pedagogė Lina Seferoglu
Mokytojai mokosi
2024 m. spalio 25 d. anglų kalbos mokytojos Diana Jankevičienė ir Jūratė Antipirovičienė dalyvavo „Tūkstantmečio mokyklos I“ projekto tęstinės kvalifikacijos tobulinimo programos „STEAM ugdymo standarto diegimas Panevėžio miesto mokyklose”, III modulio „Menų samprata ir raiška STEAM ugdyme“ II dalies 2 grupės mokymuose „Šiuolaikinių kultūros ir meno edukacijų, kūrybinių patyriminių veiklų sąryšiai su formaliuoju ugdymu“, kurie vyko Panevėžio miesto dailės galerijoje. Šiuos interaktyvius, patyriminius, įkvepiančius mokymus vedė Viktorija Urbonaitė. Mokytojai dalyvavo kūrybinio rašymo dirbtuvėse, kur susipažino su rašymo džiaugsmais ir malonumais, ribomis, kurios išlaisvina, rašymo blokais, rašytojo darbo užkulsiais, pratybomis ir patarimais.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Mokytojai mokosi
Spalio 11 d. Pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia ir specialioji pedagogė Indra dalyvavo TŪM projekto tęstinės kvalifikacijos tobulinimo programos ,,STEAM ugdymo standarto diegimas Panevėžio miesto mokyklose” III modulio ,,Menų samprata ir raiška STEAM ugdyme” II dalies mokymuose ,,Šiuolaikinių kultūros ir meno edukacijų, kūrybinių patyriminių veiklų sąryšiai su formaliuoju ugdymu”. Buvo aplankyta Kėdainių ,,Atžalyno” gimnazija, kurioje pedagogai dalinosi patirtimi ,,Kas padeda (pa)siekti rezultatų?”, ,,Šiuolaikinių kultūros ir meno edukacijų, kultūrinių patyriminių veiklų ryšys su ugdymo programa”. Kėdainių daugiakultūriniame centre vyko susitikimas-pokalbis ,,Pamokos muziejuje: pažinimo. kultūrinės, kūrybiškumo kompetencijų ugdymas” su centro vadove Audrone Pečiulyte. Krakių kultūros centre pedagogai dalyvavo teatrinių patirčių kulinarinėje programoje ,,ARBATirtys”.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Įtraukusis ugdymas Minesotoje ir Pradinėje
Rugsėjo 27 d. Pradinėje mokykloje viešėjo Lietuvos įtraukties švietimo centro projektų vadovė Oksana Paškevičienė, švietimo pagalbos plėtros grupės vadovė Lina Palačionienė, Minesotos universiteto profesorė Katie Raisanen Bonawitz. Svečiai domėjosi, kaip mokykloje vyksta įtraukusis ugdymas, kokios sėkmės, nesėkmės? Svečiai dalyvavo lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje 3d klasėje. Džiaugėsi mokytojų Gitanos ir Agnės pamokos organizavimu, priemonių gausa. Svečiai susitiko su mokyklos mokytojais, švietimo pagalbos specialistais, aplankė mokyklos įvairias erdves. Minesotos universiteto profesorė Katie Raisanen Bonawitz dalinosi savo šalies patirtimi apie įtraukųjį ugdymą. Labai smagu sulaukti tokių mielų svečių! Laukiame grįžtant:)
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Mokytojai moko ir mokosi
2024 m. rugsėjo 17 d. Pradinės mokyklos pradinio ugdymo mokytoja Gitana Zupkaitė vedė 13 pamoką „Interaktyvių prezentacijų kūrimo įrankio „Genially“ aplinka ir pagrindiniai įrankiai“ miesto pradinio ugdymo mokytojams. Pamokos metu mokytojai susipažino su interaktyvių prezentacijų kūrimo įrankio „Genially“ aplinka ir pagrindiniais įrankiais. Įgijo praktinių įgūdžių – kaip tinkamai pasiruošti darbui, kaip paruošti šabloną ir išsaugoti sukurtą pateiktį.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Svečiai!
Rugsėjo 5 d. Pradinėje mokykloje lankėsi Všį Vilniaus švietimo pažangos centro „Edu Vilnius“ komanda. Svečiai susipažino mokyklos edvėmis, klausėsi mokyklos direktorės Kristinos Žaltauskienės „Mokykla, kurioje gera“, direktoriaus pavaduotojos ugdymui Dalios Dausienės „Pamokos matuojasi Panevėžį: iššūkių serija“, informacinių technologijų mokytojos Svetlanos Likšienės „Išmanusis pradinukas“, psichologės Lauros Liepinės „Laikas jausti“, bibliotekininkės Indros Motekaitienės „Knygų draugai“ pranešimų.
Smagu, kai girdi svečių tariamus žodžius – „Jūs dirbate širdimi, nes, kai kalbate apie savo darbą jūsų akys „dega“!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė
 
STEAM: šiuolaikiškai, patraukliai, integraliai ir motyvuojančiai
Birželio 19-21 d. Pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė, karjeros specialistė Edita Strolienė, mokytojos: Svetlana Likšienė, Birutė Kolinienė, Audronė Gubistienė, Edita Daraškienė dalyvavo STEAM stovykloje „STEAM: šiuolaikiškai, patraukliai, integraliai ir motyvuojančiai“. STEAM sąvoka šiandien neatsiejama nuo mokyklinio ugdymo ir apima gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, kūrybos (menų) ir matematikos disciplinas. Tai ne atskiros disciplinos, o edukacijos filosofijos rūšis, kai tuo pačiu metu suteikiama galimybė mokytis visų šių dalykų. Pedagogai dalyvavo edukaciniuose STEAM užsiėmimuose: „Kiek matematikos ir gamtos mokslų reikia miške?“, „Arbatos magija: žoliavimas, paruošimas, mišinių sveikatai sudarymas, degustavimas“ , „Savijautos ir emocinės sveikatos stiprinimas per STEAM veiklą“. Labai buvo įdomu pamokose 13 klasei: „Dirbtinis intelektas įvairių dalykų pamokose“, „Per teatrinį ugdymą link savęs“. Įvairias veiklas atlikome kūrybinėse dirbtuvėse: „Kai susitinka kūryba ir inovacijos“ „STEAM veiklų taikymas dailės pamokose kūrybiškumui ugdyti“, „Meno ir mokslo jungtys. Bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijų gilinimas, emocinės ir psichologinės sveikatos stiprinimas.“ Susitiko su prozininku, gamtininku, fotografu, aplinkosaugininku, radijo laidų autoriumi ir vedėju, 2015–2020 m. LRT „Nacionalinių ekspedicijų“ dalyviu Selemonu Paltanavičiumi. Aktyviai dalyvavo praktinėse veiklose: „LEGO konstravimo iššūkiai“, „Automobilio dūžio testas“. Veiklų metu pedagogai ne tik kryptingai gilino STEAM dalykų didaktines kompetencijas, stiprino emocinę ir psichologinę sveikatą, bet ir smagiai leido laiką su kolegomis!
Visomis gautomis žiniomis tikrai pasidalinsime su kolegomis, bet jau tik rudenį!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
TŪM stažuotė „Kūrybiškumo ugdymas STEAM dalykų pamokose“
2024 m. birželio 12 d. Pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė ir pradinio ugdymo mokytojai: Svetlana Likšienė, Gitana Zupkaitė, Kristina Skaparaitė dalyvavo stažuotėje, skirtoje TŪM mokyklų komandoms „Kūrybiškumo ugdymas STEAM dalykų pamokose“. Stažuotės dalyviai lankėsi Šiaulių techninės kūrybos centre ir Telšių apskrities STEAM atviros prieigos centre. Vyko STEAM centrų erdvių, projektų pristatymai ir labai įdomios veiklos. Veiklų metu pedagogai „tapo“ inžinieriais, fizikais, atradėjais ir kūrėjais. Telšiuose susipažinome su Telšių istorija. Ir kaip gi Telšiuose be meškos ir jos nosies patrynimo?! Sugalvojome norus! Tikimės, kad jie pildysis!
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė
Mokytojai moko ir mokosi
Gegužės 16 d. Pradinės mokyklos mokytoja metodininkė Audronė Gubistienė vedė pamoką „Projektinė veikla ugdymo procese 2 klasėje“. 13 pamokoje dalyvavo miesto pradinio ugdymo mokytojai. Pamokos metu mokytojai buvo supažindinti su 2022-2023 m.m./2023-2024 m.m. Pradinėje mokykloje vykdytomis projektinėmis veiklomis, mokytojos paruoštomis metodinėmis priemonėmis, sklaida. Mokytoja pristatė išsamią projektinės veiklos „Šeimos istorija – mano istorija“ integraciją į mokomuosius dalykus: matematiką, lietuvių kalbą, pasaulio pažinimą, dailę-technologijas, klasės valandėlę, fizinį ugdymą. Taip pat pasidalino metodine medžiaga: „Pamatyk, pažink, pasidalink“, „Mano augintinis“, „Gerų darbų eglutė“, „Šeimos istorija – mano istorija“, teksto žymėjimo metodu „Žinojau. Naujiena. Svarbu. Nustebino. Patiko“, mokytojos sudarytu tekstu „Ąžuolai“, rekomenduojamų perskaityti knygų, kurios padeda puoselėti tam tikras vertybes sąrašu bei pagal vadovėlių seriją „Taip“ 2 – 3 klasėms sudarytu knygų sąrašu. Mokytoja supažindino, pasidalino su mokinių įsivertinimo būdais „Veidas“, „Įsivertinimo žvaigždė“.
Direktoriaus pavaduotoja Dalia Dausienė
Universalus dizainas švietime arba kai mažiau yra geriau
Balandžio 24 dieną Vilniuje, trijose vietose – Kunigaikščio Gedimino progimnazijoje, „Upės Teka” individualių ugdymosi poreikių centre bei sensorinių erdvių centre „Penki pojūčiai” vyko „Universalaus dizaino taikymo praktikos ugdymo procese” mokymai. Mokymuose dalyvavo mūsų mokykos pradinio ugdymo mokytojos: Agnė Kuginytė, Lina Misevičienė, Asta Savickienė. Mokytojos sužinojo apie universalaus dizaino mokymuisi principus, kaip pripažinti individualius mokinių poreikius ir suteikti galimybes visiems pasiekti mokymo(si) sėkmę. Didelis dėmesys mokymuose skirtas mokyklos erdvių, sensorinių kambarių įrengimui, kūrimui, taip pat, tinkamų priemonių, padedančių mokiniams, nurimti, susikoncentruoti, taikymui.
Džiugu, jog Panevėžio pradinė mokykla ir mokytojai daugelį priemonių turi ir sėkmingai naudoja – nuo ergoterapinės masės, balansinių pagalvėlių iki sensorinės erdvės įkūrimo. Mokymus vedantieji akcentavo, jog visgi mokiniams skiriant nusiraminimo, skatinimo priemones tinkamiausias teiginys – mažiau yra geriau. Svarbu, jog priemonės būtų kryptingai taikomos, nekeltų mokiniams dar didesnio streso ar išsiblaškymo.
Tad mokymai iš tiesų buvo naudingi, įdomūs ir įtraukiantys!
Mokytoja Agnė

Mokytojai mokosi
Snieguotą balandžio 23 d. Panevėžio miesto menų ir saviraiškos dalykų mokytojai, o su jais kartu ir mūsų mokyklos muzikos mokytojos Liudmila Bliudžiuvaitienė ir Rūta Remenytė-Linkonė dalyvavo programos „Tūkstantmečio mokyklos“ stažuotėje „Kultūrinio ugdymo prieinamumas Vilniaus mieste“. Stažuotė organizuota skatinant mokyklos kultūros kaitą įgyvendinant socialines iniciatyvas, organizuojant netradicinį mokymąsi, pasitelkiant profesionalius menininkus, kūrėjus. Vilniaus miesto kultūros erdvėse mokytojai mokėsi įtraukiančių metodų, padedančių suderinti saviraišką, žinių ir gebėjimų įgijimą ir dalyvavimą. Gedimino pilies bokšte kartu su „Pojūčių teatro“ organizatoriais patyrė sensorinę edukaciją apie Vilniaus miesto istoriją, diskutavo kaip veikia sensorinės priemonės, kokiais būdais kuriamas pasakojimas ir kaip šias priemones galima būtų integruoti į technologijų, dailės, teatro bei šokio pamokas. Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus padalinyje – Vytauto Kasiulio dailės muziejuje – susipažino su projekto „Savas muziejus“ teikiamomis galimybėmis vesti pamokas kartu su darbuotais, kurie savo paslaugas pritaiko specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, veda edukacijas autistiškiems vaikams ir suaugusiems, adaptuodami veiklas ir turinį. Teatro „No Shoes“ aktorė pakvietė į edukacinį užsiėmimą mokytojams „Kompetencijų ugdymas, taikant meninės raiškos metodus“. Šie praktiniai mokymai skatino mokytojus teatro žaidimų, neverbalinės raiškos, kūrybinio rašymo, muzikavimo, piešimo ir kitų spontanišką kūrybą skatinančių metodų taikymą.

 

Mokytojai moko ir mokosi!

13 pamoka

Kovo 12 d. Pradinės mokyklos mokytoja Laimutė Žukauskienė vedė pamoką „Elektroninių ir popierinių knygų skaitymo privalumai ir trūkumai“. 13 pamokoje dalyvavo miesto pradinio ugdymo mokytojai. Mokytojai naudojosi popierinėmis knygomis – enciklopedijomis apie gamtą ir elektroninėmis knygomis planšetėse, nurodė popierinių ir elektroninių knygų privalumus ir trūkumus. Buvo pateikta metodinė medžiaga: sudarytas kryžiažodis ir žodžių dėlionė, elektroninių knygų sąrašas.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia

Stažuotė Estijoje

Kovo 4-8 dienomis mokyklos direktorė Kristina Žaltauskienė ir specialioji pedagogė Indra Motekaitienė buvo išvykusios į projekto ,,Tūkstantmečio mokyklos I“ komandiruotę – stažuotę ,,STEAM ugdymas Estijos švietime“ Taline ir Tartu miestuose.

Aplankėme Talino 21-ąją mokyklą. Tai viena iš didžiausių Taline ir Estijos mokyklų, kuri nuolat patenka į geriausių Estijos vidurinių mokyklų dešimtuką, o akademiniai pasiekimai lyginami su pasaulio mokyklomis. Pamatėme didelę, erdvią, šiuolaikišką, dailės kūriniais išpuoštą mokyklą, kur visi mokiniai ne tik puikiai mokosi, bet ir laikosi susitarimų. Taip pat aplankėme Talino Paaskula mokyklą su daugybę projektų ,,Ekos mokykla“, ,,Judėjimo mokykla“, ,,Kiva“. Patrauklios, šiuolaikiškos erdvės, turtinga priemonėmis. Šiltai priėmė ir Tartu Mart Reiniku mokykla, išsiskirianti praktinėmis matematikos, gamtos mokslų studijomis.

Aplankėme Sveikatos muziejų, Baltijos šalių mokslo ir žinių centrą AHHAA. Čia įdomiai ir patraukliai supažindinama su fizikos dėsniais, chemijos įdomybėmis ir kitais mokslo objektais. Čia galima paeksperimentuoti, išbandyti įvairius prietaisus, paliesti, pačiupinėti įvairias medžiagas, pajusti laisvo kritimo jaudulį, patirti žemės drebėjimą, pilotuoti kosminį laivą, pabūti audros debesyje. Mes krykštavome kaip vaikai…

Panevėžio miesto pedagogus ir švietimo darbuotojus  lydėjo Estijos švietimo ekspertai Sirja ir Geirg Aher. Taip pat susitikome su Tartu miesto Vice meru, kuris supažindino su Estijos švietimo strategijomis. O kur dar ekskursijos po Talino ir Tartu senamiesčius Nuoširdžiai tariame Ačiū mūsų stažuotės organizatoriams! Grįžome su gražiomis idėjomis, kurias pritaikysime ir mūsų mokykloje.

Direktorė K. Žaltauskienė ir spec. pedagogė I. Motekaitienė

Lyderystė veikiant!
Vasario 20 d. Pradinės mokyklos pradinio ugdymo mokytojai Edita Daraškienė, Birutė Kolinienė, Svetlana Likšienė ir socialinė pedagogė Lina Seferoglu dalyvavo nuotolinėje respublikinėje pradinių klasių mokytojų konferencijoje „Patirtys ir IT panaudojimo galimybės pradiniame ugdyme“. Buvo skaitytas pranešimas „Pikseliukai“. Konferenciją organizavo Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia
Lyderystė
Kol Pradinės mokyklos mokinukai atostogauja, jų mokytojai mokosi! Vasario 20 d. Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje vyko mokymai „Įtraukiojo ugdymo metodai, būdai, formos ir įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose“. Lektorė Vitalija Grigaitienė kalbėjo apie įtraukiojo ugdymo pokyčius, įtraukiojo ugdymo mokymo būdus, formas, metodus, vertinimą, bendradarbiavimą. Mokymuose dalyvavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia Dausienė, specialioji pedagogė Indra Motekaitienė, pradinio ugdymo mokytojos Agnė Kuginytė, Rita Pankinaitė ir Gitana Zupkaitė.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalia

 

13 pamoka miesto anglų kalbos mokytojams

Sausio 18d. anglų kalbos mokytoja Jūratė Antipirovičienė vedė 13 pamoką miesto anglų kalbos mokytojams ,,Avataro kūrimas. Prisistatymas“. Užsiėmimo metu, aptarę elementaraus prisistatymo
klausimus, susipažinę ir naudodami Voki programėlę, savarankiškai ar su minimalia draugo, vertėjo bei mokytojos pagalba, visi dalyviai sėkmingai sukūrė ir pademonstravo 7-10 sakinių prisistatymą.
Pamokoje dalyvavo mokytojai iš Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos, Alfonso Lipniūno, ,,Šaltinio“, ,,Saulėtekio“, ,,Vilties“ progimnazijų bei Panevėžio pradinės mokyklos.
Anglų kalbos mokytoja Jūratė
 

Informacija atnaujinta: 2025-04-18

Skip to content