3c klasėje įgyvendintas ilgalaikis STEAM projektas „Rūšiuoju – vadinasi, skaičiuoju ir tausoju“. Klasėje vyko pokalbis diskusija apie rūšiavimą, mokiniai žiūrėjo vaizdinę, garsinę medžiagą. Namuose dviejų savaičių laikotarpyje atliko tyrimą “Kokių atliekų namuose išmetu daugiausiai?”. Po tyrimo klasėje vyko aptarimas, diskusija. Paaiškėjo, kad per šį laikotarpį namuose daugiausiai buvo surinkta popieriaus atliekų. Projektinę veiklą tęsėme įdomia edukacija „Pirkdamas mąstau – rūšiuodamas taupau“ Panevėžio gamtos mokykloje. Ten mokiniai gilino žinias : susipažino su sutartiniais pakuočių ženklais ir sužinojo, kur juos rasti, pateikė rūšiavimo pavyzdžių iš savo namų, įvardino atliekų rūšiavimo naudą gamtai ir aplinkai. Draugiškai pasitarę, nusprendėme apsilankyti įmonėje AB „Panevėžio specialus autotransportas“. Buvome maloniai priimti ir supažindinti su labai reikalinga, svarbia, aktualia įmonės veikla, pamatėme šiuolaikišką miesto priežiūros darbams reikalingą specialios paskirties automobilių parką. Sužinojome, kad jau nuo kovo – balandžio mėnesio įmonėje bus renkamos žaliosios atliekos bei mieste statomi rudi konteineriai skirti biologinėms atliekoms – maisto ir virtuvės atliekų rūšiavimui. Tad daugiabučių namų gyventojams bus dalinami maisto atliekų rūšiavimui skirti kibirėliai. Sužinota, pamatyta tikrai daug. Išvykos pabaigoje laukė atrakcija. Bandėme nuspėti bendrą klasės mokinių svorį. Spėliojome gal 500 kg, o gal 600 kg, daugiausiai – 800 kg. Mūsų visų spėjimai buvo klai-din-gi. Pasisvėrus paaiškėjo, kad bendras klasės mokinių svoris 1t 20kg! Buvo labai netikėta. Projektinę veiklą per dailės, technologijų pamokas užbaigėme darbeliu. Panaudodami skardines ir plastiko butelius visi pasigaminome pieštukines. Dabar svarbiausia drauge su suaugusiais tinkamai pritaikyti gautas žinias, o domėtis vykstančiais pokyčiais mūsų sparčiai kintančiame gyvenime.
Mokytoja Audronė